Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikett: skönhet
Läst 1447 ggr
sammy78
0

Använder du/ni ögonkräm?

Använder du/ni ögonkräm?

Isåfall vilket märke?

XeZafir
0

Ja, jag använder ögonkräm från Rituals. Gillar deras produkter i största allmänhet.

catcult
0

Nope, jag tror inte på ögonkrämer. En riktigt bra hudkräm kan man ha vid ögonen också med gott resultat (IMHO).

"I will not be pushed, filed, stamped, indexed, briefed, debriefed, or numbered! My life is my own!" - Number Six

Prenova
0

Japp, använder en från Aco.

[Tuulikki]
0

Nää. Varför ska man göra det? Alltså, vad är det bra för?🙂

[Udoon]
0

Nej, använder min vanliga ansiktskräm.

[rumelle]
0

Jag använder en från Estelle & Thild. Jag har lite känslig hud runt ögonen och tycker att vanliga ansiktskrämer kan svida lite ibland.

Everlyn
0

Ja, eller jag använder ögongel från Emma S, inte direkt för att jag tror att den gör någon större nytta men gillar hur kall den är mot huden när jag är nyvaken..

hahael
0

#4 ögonområdet är extra känsligt och tunt, därav blir det lättare torrt/irriterat osv. Därför är det bra att använda en ögongel/creme även fast man känner att man inte "behöver det" då det kommer gynna sig med tiden. 

Jag använder en från Aco, tror det är deras egna hudvårdsserie!

Klart att laxen ska ha en jolle

[Tuulikki]
0

#8 Jaha! Tack :)

Jojaton
0

#2 får man fråga varför? En ögonkräm har ju mindre molekyler(vet inte om det är rätt ord?!) än en vanlig ansiktskräm och passar därför bättre. Använder du en vanlig ansiktskräm är det lätt att man får fettknutor under ögonen. Jg har just nu två (egentligen tre, men den sista använder jag bara på sommaren eftersom den har solskydd och inte är lika återfuktande) stycken ögonkrämer, en från Bobbi Brown och en från Kiehls. Den sista är från Murad.

Johanna - Instagram

[Sabina]
0

Ja, jag använer Lancomes ögongel. 
När jag var yngre trodde jag ögonkrämer bara var bluff, men med stigande ålder (nej, jag är inte pensionär eller så 😉) så tycker jag att ögongelen tar bort den där pluffsigheten under ögonen som börjat dyka upp på senare.

kae
0

Japp, en från Loreal, tycker dock inte att det märks så mycket :)

Annielle
0

Nej, inte längre!

Har testat hur många som helst, en och annan har fungerat bra (mest Dr Hauschkas ögonkräm) men eftersom jag har så extremt känsliga ögon har jag gått runt med svidande ögon hela dagarna (många år utan att förstå varför) tills jag slutade med ögonkräm och började med min nuvarande favoritansiktsolja som även fungerar jättebra under ögonen (gör inga andra oljor för mig) Marulaolja av märket shea terra organics 🙂

Var dig själv, det finns redan så många andra.

Anna
0

Ja, jag har en från Dr Organic som jag gillar.

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

[ellenhellstrom]
0

Har precis börjat med en från ACO då jag har stora ringar under ögonen. Men tycker inte jag ser någon skillnad..