Bästa läppstiftet
Vad är enligt er det bästa läppstiftet? Något som håller bra under dagen och som kommer i många fina färger :)
Mac's, Nars och Gerard Cosmetics
Klart att laxen ska ha en jolle
Make up stores, sitter nästan på hela dagen för mig, och jag babblar, äter och dricker och är inte speciellt försiktig. :)
#1 Har hört mycket bra om Gerard och ska nog köpa deras underground och buttercup :)
#2 och #3 Tack! Ska kolla in dom :)
Gerard och Milani :)
Vägrar köpa djurtestat smink
#5 Vart kan man se om märken testar på djur?? Vet att det ska finnas nån sida men kan inte hitta vad för nån
Man kan ha som "mall" att om märket säljs i Kina, så är det djurtestat. Det är nämligen lag i Kina på att produkter som säljs ska vara djurtestade.
Inom EU är det förbjudet att testa smink på djur, men om företaget bestämmer sig för att sälja i Kina så måste de betala Kina för att de ska utföra testerna. Företaget i sig har alltså inget eget labb, utan testerna utförs i kinesiska labb.
"X" testas alltså inte på djur i Europa, men eftersom det säljs i Kina stöder man indirekt djurtester då du köper "X" och företaget tjänar pengar på det, som de sen lägger på bland annat djurtester i Kina.
Vill man undersöka fler märken kan man söka på PETA.org
**Vanliga märken som testar på djur:
**Maybelline
Mac
Clinique
Loreal
O.P.I (nagelprodukter)
Tresemmé (hårprodukter)
Max Factor
Dessutom kan det vara ännu krångligare. T.ex The Body Shop testas inte på djur, MEN de ägs Loreal, som utför djurtester. Hänger du med?
Sorry för att det blev en roman nu. Vill du veta mer så starta en ny tråd eller skicka PM. Brinner för det här och att sprida infon vidare :)
#7 Jo jag har koll på det där :) Kollar på varenda en av Therese Lindgrens videos och hon är väldigt insatt i detdär också. Var sidan man kan söka på jag inte visste om :)
Tack, bra att du vill sprida detta vidare!
#8 Kanon! Hon är bättre än jag på att förklara😉
#10 Kan hålla med till viss del om läppstiften, har endast ett "fast" läppstift från dem dock. Älskaaar deras flytande läppstift dock, lättapplicerade (iaf för mig), long lasting och snygga färger!
Klart att laxen ska ha en jolle