Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikettsmink
Läst 1299 ggr
YellowKiwi
0

Foundation till ljus hy?

Blir gaaaalen. Har länge letat efter den perfekta foundationen med en passande färg, men det verkar vara omöjligt att hitta. Hittar en foundation som jag tycker om men problemet blir att den ljusaste nyansen alltid är alldeles för mörk även fast det ska vara den ljusaste eller så är den alldeles för rosa. Har ljus hy som inte är rosa eller gul utan är väldigt neutral i min hudton. Den ljusaste färgen är oftast 1-2 nyanser för mörk, av alla de foundation som jag har provat. Är det någon här inne som vet något sminkmärke som har väldigt ljusa foundation som inte är för rosa? 

Hjääääälp 🤪

ilenna90
0

jag måste också ha den ljusaste nyansen och jag tycker max factors smooth effect i nyansen 45 ivory är bra! den enda jag använt flera år nu. 
dom har dock slutat sälja den i butiker så den är svår att få tag på D: har ibland funnits på nordic feel, annars på ebay.

Tjohalia83
1

Tikei har väldigt ljusa, går att välja nyans.

YellowKiwi
0

Tack för svar. Ska nämna att jag vill ha en flytande foundation och inte en i puderform :)

ilenna90
0

den jag nämnde är i flytande form i alla fall :)

YellowKiwi
0

Såg att Make up store har ljusa nyanser på deras liquid foundation och matt foundation, tror att färgen milk kanske skulle fungera.

YellowKiwi
0

#4 Japp, men inte den #2 nämnde.

Thotis90
1

Jag är väldigt blek och har hittat två foundations som passar mig: FitME 110 och Light Sand från LR Health & Beauty

Medarbetare på Bloggande, Endometrios, Ensamhet, Motionspepp och Ångestsjukdomar Stjärnor

Katarina97
1

L'oreal True Match är en jätte bra och den  har olika foundations för varm, kall och neutral hudton och har några som är väldigt ljusa. Jag är jätte ljus och jag använder True Match, det är en enda jag hittat som passa min hudton perfekt!

[Lilyz]1
0

Jag kan verkligen rekommendera Lumene Longwear Blur i färgen 0! Älskar den till min ljusa hy, ser naturlig ut och känns knappt att man är sminkad. Tonen är neutral. 🙂

YellowKiwi
0

Tack för alla tips. Köpte till slut Fit me i färgen 110 och jag älskar den!

Djungelvrål.
0

Make up stores CC foundation rekommenderar jag, har den ljusaste där och kan ha den året om. :)

hahael
0

Jag själv har minimalt som behöver täckning så brukar endast blanda ner min Mac pro longwear (färg NC15) ut mot näsan när jag applicerar concealer under ögonen, har dock provat mycket foundations och bb/cc creams och jag är som du redigt blek. 

Här är några bra märken som har bra färger enligt mig. Alla dessa som jag nämner mer specifikt under är ljusaste färgen (och denna färg funkar då för mig!)

Lush (Deras foundation i "Jackie ottes" tror jag den heter)
Make up store (gillar verkligen deras cc foundation)
Laura Mercier (Tinted moist)
Mac 
Isadora (Wake up makeup i 00 Fair)
It cosmetics (Deras "Your skin but better cc-cream")
Smashbox (BB water i Fair)
Nars
Urban decay (Naked skin foundation i "0.5")
Makeup forever 
Kat von D
Tarte

Nu vet jag inte vad du har för hudtyp, men om du hittat en foundation som du verkligen gillar (alltså formulan inte färgen) så har body shop släppt något som jag tror kallas "Light drops" vilket du applicerar till din foundation innan du applicerar den till ditt ansikte. Dessa droppar ljusar alltså upp din foundation ett par nyanser :)

Klart att laxen ska ha en jolle

Nosen
0

Min lillasyster är mer åt rosa, så hon får alla rosatonade av mig, jag är mer åt det gula tydligen.. men det är verkligen ett lotteri det där för att kunna hitta rätt och det syns ju direkt när det blir fel :(

Använder just nu loreal true match i färgen golden ivory, den är alltså inte rosa,

sen har aco's bb cream funkat bra också!

dom kanske är för mörka för dig, men det är dom jag använder i alla fall och jag har alltid tagit ljusaste tonen, förutom på sommaren kanske :)

[Ulvarsdotter]
0

Bodyshops är väldigt bra, har också alltid haft svårt att hitta rätt ton till min bleka hy, men nu är den hittad!

michellan97
0

Använder foundation från Jane Iredale. De har ljusa färger som passar om man ser ut som en vampyr typ året runt 😉Lite dyrare märke enligt vissa, men tycker det är helt klart värt det med tanke på hur fint det ser ut på huden 😛

Michelle

"Glöm dina bekymmer, i morgon kommer nya"