Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikett: smink
Läst 677 ggr
Immick79
0

Hjälp önskas, nytt smink letas.

Hej! 
Ny här. Vill byta ut mitt gamla smink och helt börja om på nytt. Har fastnat i samma hjulspår och känner att tiden är hög för förnyelse. Behöver tips i djungeln :) 

Söker "ren" make-up serie, gärna ekologisk. Vill ha företag med en sjyst värdegrund bakom märket.

Min hy är ljus åt det rosa hållet, får lätt rodnader (kinder)  och ofta utslag runt käkarna (rosacea) vilket nu äntligen blivit mycket bättre. Väldigt torr hy, dessutom som är känslig för både värme och kyla.

Önskar tips på olika märken (billiga som dyra, men inte hutlöst dyra) som stämmer in på mina önskemål.

Har använt mineral make-up de senaste 10 åren. Trivs med det men kan absolut tänka mig testa annat. 

Tips på hudvårdsserie och tips på hur man lär sig en enkel vardags sminkning mottages också tacksamt :)

[Outlawly]
0

Vilken använder du nu då? Så du inte får exempel på något du redan använder. Själv använder jag Idun. Mineralsmink och de har tutorial på sin youtubekanal

Immick79
0

Använder i regel Bare Minerals, men tycker ibland att de svider något. Gillar inte heller deras borstar. Mina är förvisso gamla nu, ska även byta ut alla borstar och verktyg (utom min älskade ögonfransböjare från Shiseido).

Vill minnas att jag testat Idun foundation och tyckt den var ok. Minns faktiskt inte varför jag inte fortsatte.

lollynonna
0

Borstar vill jag verkligen rekomendera real teacniques, de är superbra! De har syntethår och ligger ganska bra i prisklass tycker jag.

// Linah 

Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

Bjallstal
0

Tikei, bra mineralsmink utan massa skit i. De säljs på deras egen hemsida, oc h man kan beställa prover i olika nyanser för att se vad som passar en bäst innan man beställer fullstora produkter

Gårdagen kan vi aldrig få tillbaka, men morgondagen är vår att vinna eller förlora…

[Tuulikki]
0

Tikei!

Immick79
0

Toppen! Tack för alla tips! Att kunna beställa hem prover är jättebra! Ska genast beställa :)
Borstar från real technique har jag precis fått hem. Det var tre för två erbjudande på en webbsida så jag köpte tre set (core collection, duo fiber och ett eyeliner set). Ska bli spännande att börja använda dem. Bra tips! Första intrycket är bra även om foundationborstarna är mindre än den jag haft tidigare.

Har just rensat igenom min sminklåda och slängt alla gamla borstar samt en hel del mer. Ska tänka igenom vad jag verkligen behöver och vill använda. Vill inte ha mer smink som ligger och blir för gammalt. 

Vad använder ni er mest av?

Immick79
0

Så där! Nu är 20 prover från Tikei beställda. Är hoppfull. Kan detta vara det jag söker? :)

[Tuulikki]
0

Det jag använder mest är en ansiktsprimer, concealer, CC-cream, puder, ögonbrynsskugga, mascara. Till vardags alltså :) Ibland en naturlig sminkning med ögonskugga också.

Självklart borstar från Real Techniques! De är de bästa :)