feelunique eller lookfantastic .....?
Någon som beställt från : feelunique eller lookfantastic?
Har ni åkt på några extra avgifter ? (tull/moms etc)
Vad tycker om dessa butiker ?
Har bara beställt från feelunique en gång och åkte på tull. Skrev till supporten och bad dem betala tillbaka de tullavgifter som tillkom och de skrev att de ville ha en bild på kvittot där man såg summan. Efter att jag skickat bildbevis på tullavgiften fick jag pengarna tillbaka på kontot efter några dagar.
"I will not be pushed, filed, stamped, indexed, briefed, debriefed, or numbered! My life is my own!" - Number Six
Feelunique vet jag inget om, men lookfantastic har jag beställt från många gånger. Funkar utmärkt och de har ofta rabattkoder på 15-20%.
Sen tillkommer inga tullavgifter när man beställer inom EU
Feelunique ligger i Jersey och även om det känns som EU är det värt att ha i åtanke att det inte är det (gäller samtliga av Kanalöarna) och man bör räkna med att man kan åka på tull när man beställer från företag som är baserade i dessa skatteparadis. Som tur är är Feelunique som sagt schyssta och lätta att ha att göra med om det händer - så länge man har en bild på kvittot där tullavgifterna står (spelar ingen roll vilket språk det står på kvittot).
"I will not be pushed, filed, stamped, indexed, briefed, debriefed, or numbered! My life is my own!" - Number Six

Har kontaktat både företagen och feelunique "varnar" för att man kan åka på tull etc men att dem hjälper en med detta om man har kvitto (precis som ni skrivit)
Men lookfantastic svarar/skriver att de kan inte ansvara för eventuella extra avgifter som kan tillkomma i hemlandet?? Dem är ju baserade i England/Eu så då borde man ju ej åka på några extra avgifter ?
Har beställt från båda sidor - inga problem på något av dom, utan beställer beroende på produkter och priser. Får man tullavgift från Feelunique så betalar dom som sagt tillbaka det, och Lookfantastic är inom EU så det blir inga extra kostnader därifrån. Båda sidor brukar ha jättebra erbjudanden.
Johanna - Instagram