Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikettfest
Läst 1595 ggr
Stortroll
0

Halloween

Vi ska i ha halloween disco och vill ska då klä ut mig men jag vet inte till vad. Jag har en häxhatt men inte kläder. Men jag vill inte klä ut mig utan ha  halloween tema men lite mer vanliga kläder. Kan vara häxa men då måste jag få tips på idéer om smink och kläder. Vill inte häller göra sår utan bara ha utklädnad med kläder, accessoarer  och lite mer ''vanligt'' smink då jag inte har råd att köpa för mycket.

Kläder, smink mm. måste finnas i butik då jag inte vill beställa.

Titta gärna in här ---> Min blogg

hahael
0

Comic makeup? :) är enkelt och snyggt om det är bra gjort

Klart att laxen ska ha en jolle

Tipsi3
2

Nu har ju jag onödigt mkt fritid så här får du lite

Häxtips

Klassisk halloween häxa

Du behöver:

Vanliga svarta kläder, häxhatt, eyeliner/kajal, grön skimrig ögonskugga, svart ögonskugga, pinne (utomhus), svart nagellack. Om du vill: Svart klänning och hårkrita.

Allt detta går att göra billigt, om du inte rdan har det så finns ögonskuggor och eyeliner för 30 kr/ st (max 90 kr sammanlagt) och svart nagellack för 10 kr på inn&finn om du inte har hemma :) Hårkritor finns i leksaksaffärer/Glitter och pinnar finns i skogen 😉

Ha på dig de svarta kläderna och måla pinnen med svart nagellack för att få en trollstav. Gör en snirklig fishtail eyeliner, som ögonskuggan är gjord på bilden fast tunnare, och ha svart ögonskugga på ögonlocken. Ta den gröna ögonskuggan och ha lagom mycket på näsan, under kindbenen och lite runt ansiktet för att skapa ett grönt skimmer i ditt ansikte. Måla naglarna med svart och/eller grönt nagellack. Om du vill: Gör slingor i håret med grön hårkrita och byt ut de svarta kläderna mot en svart klänning.

Allt detta är väääldigt lätt att göra även om man inte är van vid smink, som jag hehe, det blir som en vanlig sminkning med lite häftig ögonskugga, eyeliner och grönt skimmer 😃

Harry Potter häxa

Du behöver, ungefär:

(Du får några bilder) En grå/svart V-ringad tröja/kofta, en vit blus/skjorta, en svart/grå kjol, strumpbyxor eller knästrumpor, en slips som är röd, gul, grön eller blå beroende på vad du har/vill vara, pinne, svart nagellack, häxhatt. Om du vill/har ngt: Glasögon, kittel, kvast, svart kappa.

Med Vänlig Hälsning Tindra

Medarbetare på guldhamster.ifokus

-Toulouse Cola Fanuel-