Sminka sig som halvblind?
Hej!
Jag tycker det är, precis som de flesta tjejer, ganska kul med smink.
Men jag har lite problem. För det första - jag ser så OERHÖRT dåligt. Jag har linser, men dom fanns inte i min styrka så det är fortfarande ganska suddigt när jag har dom på. Och så är det väldigt svårt att sminka med glasögon på. Några tips?
För det andra, mitt ansikte är långt ifrån perfekt. Det som är mest jobbigt är dock mina ögon, som har s.k "hooded lids". Väldigt, väldigt hooded. Fick precis en födelsedagspresent av min syster, "Urban decay basics", matta ögonskuggor. Har stått framför spegeln i flera timmar nu, men VAFAN synns inte när jag sätter på det! Har läst och sökt och läst och sökt på internet, om hur man ska göra med hooded lids, men ahhhh det går inte!! Det synns inte, eller blir kladdigt och jättefult. Någon med hooded lids som har tips?
Jag är sjukt närsynt. När jag sminkar mig tar jag av glasögonen, och står ungefär 5cm från spegeln med ansiktet för att kunna se. när man står så nära ser man bara skarpt med ett öga såklart, men det fungerar! När jag känner mig klar tar jag på mig glasögonen och kollar så det ser någolunda jämnt ut i alla fall.
Är det inte lite så med hooded lids att man föröker att skapa ett ögonveck högre upp med smink? Jag sökte lite snabbt på youtube och tycker det ser ut så, för att öppna upp ögat mer. Du kanske kan ta en bild på just dina ögon, så kanske någon kunnig här kan ge tips utifrån just dina ögon? Verkar finnas många kunniga personer inom smink här🙂 Själv tror jag att jag har runda ögon och jag är tyvärr urkass på smink 😊
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
'