Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikett: smink
Läst 741 ggr
bellisan
0

contour och highlight

Hejsan allihopa nu är det som såhär att jag under en tid tänkt försöka mig på contour och highlighting men vet inte riktigt vad för produkter jag ska använda.. så ni som håller på med detta, vad använder ni för grejer?

"If one day the speed kills me, do not cry because I was smiling."

• Paul Walker
Jojaton
0

Jag har ett kit från Smashbox som jag verkligen gillar, det innehåller ett contouringpuder, en bronzer och en matt highlight. Brukar även använda en highlight med skimmer på toppen av kindbenen, nästippen, ovanför brynen och amorbågen. "Naturligare" dagar brukar jag använda Benefit Hoola Bronzer både till contouring och bronzing.

Make Up Stores ögonskugga i färgen Smog är också jättefin att använda till contouring. Vill du hellre jobba i krämform har Smashbox ett kit med pennor, eller så kan du använda en krämfoundation. MUS har ett nytt contourkit i krämform också, men har inte testat det.

Smashbox och MUS finns på Kicks, om du inte har en Make Up Store-butik i närheten, och Benefit finns på Sephora (butiker finns i Sthlm, Gbg och Malmö) eller på tex. Asos.com.

Johanna - Instagram

bellisan
0

#1 åh tack så mycket :D Vilket är lättast att använda puder form eller kräm då jag är nybörjare? Vet du någon billigare variant av det du skrev då jag behöver öva lite så vill jag helst inte använda så dyra grejor

• Paul Walker
emms
0

#2 Jag tycker puder är enklare att använda. Man kan lättare bygga upp det och beroende på konsistens så är det oftast lättare att blanda ut än kräm tycker jag. 

Nyx har en rouge som heter Taupe, billig och jättebra för contour för nybörjare. Den är inte för pigmenterad så man kan bygga på den lite, ibland när man använder något med mycket pigment blir det väldigt mycket på en gång och blir svårt att blanda ut. 

Om du vill ha en billig highlight med skimmer så har Elf en rouge som är ganska bra. Om du kan beställa från internet (ebay) så har jag en av mina favoriter där ifrån. Är från märket etude house. Ska se om jag hittar den. Den går att ha väldigt naturlig men också bygga upp till en starkare highlight. Inte glittrig alls. Jag har i färgen wannabe face och den är en svag champagne nyans. Blandning mellan vit och champagne. Superfin! Är du mörkare i hyn skulle jag tagit glam face.🙂

http://www.ebay.com/itm/ETUDE-HOUSE-Face-Designing-Brightener-NEW-9g-3colors-pick-one-Korea-Cosmetic-/111652391498?var=&hash=item19ff004a4a

Emma

[Udoon]
0

Tycker också att puder är lättare att använda. Vill man inte lägga ut så reda pengar som Smashbox kostar så har ju Isadora en palett som kom ganska nyligen, med både highlighter, contouring-puder och ett rouge. Den kostar 199kr har jag för mig, och jag har hört mycket gott om den.

Annars +1 på NYX Taupe. Annars kan man ju köpa ett vanligt ansiktspuder i några nyanser mörkare än man annars har.

bellisan
0

#3 #4 tack så mycket för tipsen ska inhanlda grejor i veckan :) Har ni foundation under eller gör det direkt på huden?

• Paul Walker
emms
0

#5 Contour, highlight, rouge och bronzer lägger jag alltid när basen med foundation, concealer och puder är klar. 

På min hud skulle det se ofärdigt ut om man gjorde det direkt på huden. Gillar en flawless bas, speciellt om jag ska contoura och så. Gör det dock bara till mer speciella tillfällen. Från dag till dag highlightar jag bara lite.

Emma