Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikettskönhet
Läst 661 ggr
[hallåhej]
0

Hårborttagning

Hej, jag har en fråga om hårborttagning :) Det är nämligen så att jag inte vet vad jag ska göra med håret där nere, haha. Jag vill ha bort det, men jag vet inte hur! Rakning funkar verkligen inte för mig, även om jag använder bra rakhyvel, raklödder, är superförsiktig och smörjer in efteråt så får jag röda prickar och rakfinnar. Dessutom håller det sig ju inte fint mer än några timmar. Har även prövat Veet's hårborttagningskräm och deras vaxremsor (dock inte dom för bikinilinje). Hårborttagningskrämen lämnade kvar stubb, dock funkar den jättebra på benen och armarna så kanske är det jag som gör fel? Funkar den för er andra? Vaxremsorna var värdelösa, gjorde bara ont och tog nästan ingenting (jag gjorde rätt). Vad finns det för fler sätt, hur gör ni? Att vaxa på salong är tyvärr inte ett alternativ, dyrt och så är jag lite för ung.

Novelia
0

Jag kan inte heller raka med rakgel eller tvål för då får jag röda prickar. Det som funkar för mig är att använda acos rengöringsolja. http://www.apotea.se/aco-intimate-care-cleansing-oil-150-ml Hyveln glider bra flera gr och jag får inga prickar. sen gör oljan att man blir supermjuk :)

I have no sympathy for people without empathy

[hallåhej]
0

Beställde hem den i torsdags och prövade första gången idag, och wow!! Inte en enda bloddroppe eller röd fläck, grymt! Tack tack <3

Novelia
0

:) :) kul att det funkar för dig!

I have no sympathy for people without empathy