Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikettskönhet
Läst 682 ggr
Tipsi3
0

Återfuktande kräm

Hallå 😃

Det är så att min hud är en sån där typisk tonårshud, jag är 14, och jag har försökt motverka det med Clearasil cleansing pads men de hjälpte inte till över huvudtaget! 😕 Så nu tänkte jag prova en ny metod, då min hud stämmer in på att den är torr men blir sedan fet, den där man återfuktar huden istället så att huden lär sig att den inte behöver producera så mycket fett. Jag har dock ingen aning om vilken kräm jag ska använda x)

Har ni några bra tips på en bra återfuktande kräm? Till budgetpris, jag ska införskaffa en del mineralsmink så pengarna kommer gå åt 😞

Med Vänlig Hälsning Tindra

Medarbetare på guldhamster.ifokus

-Toulouse Cola Fanuel-

Scorpio97
0

Jag har provat en del krämer, men det som fungerar bäst för mig är mandelolja. Det enda jag använder i ansiktet nu är vatten och oljan. Har samma sorts hud som dig, och har fått mycket bättre hy. Annars vet jag att kokosolja är populärt. 

Jag köper denna: http://www.bodystore.com/mandelolja-kallpressad

//Jessie

Tipsi3
0

#1 Tack för svar! Ska kolla in den 😃  Hur använder man mandeloljan förresten, som en tvål? 🙂

Med Vänlig Hälsning Tindra

Medarbetare på guldhamster.ifokus

-Toulouse Cola Fanuel-

Scorpio97
0

#2 Jag tvättar först ansiktet med vatten, sen tar jag några droppar mandelolja och smörjer in ansiktet. Är det på morgonen och jag ska någonstans så torkar jag bort överskottet med en handduk efter några minuter, annars får det helt enkelt vara kvar tills nästa gång jag tvättar ansiktet (:

//Jessie

Luisa
0

Jag rekommenderar också att använda olja istället för krämer. Min hy är precis som din. Och det som hjälpte mig att bli av med finnarna var olivolja. Såg resultat rätt fort. Det jag gjorde var att smörja in ansiktet med några droppar olivolja innan jag gick och la mig. Märkte jah att jag hade fått fler finnar så sov jag utan att smörja in ansiktet en kväll och fortsatte sedan som innan. Du kan behöva prova dig fram till den oljan som funkar bäst. Så ge inte upp om första oljan du provar inte fungerar

Ribessa
0

Jag tycker verkligen att du kan springa in på närmsta The Body Shop och få lite tips. Finns inte det i din stad så kan jag nog hjälpa dig. Finns så otroligt bra produkter till bra priser, mig har de hjälpt helt fantastiskt bra, och jag ser dem hjälpa fler varje dag. :) Du kan PM.a mig om du vill, kram!

tlover
0

Har du inte finnar så tycker jag du ska undvika clerasil faktum är sen jag slutade använda produkter i ansiktet så har jag i princip inte haft finnar på flera år. Jag använder bara vatten till att tvättat ansiktet och sen kokosolja (tål inte mandel) om jag är torr. Så jag röster också på kallpressad vegetabilisk olja 🙂

l'm back