Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikett: shopping
Läst 1249 ggr
javetinte
0

Var hittar man såna här byxor?

https://www.youtube.com/watch?v=XvBj0AATx_U

Hon som dansar längst fram här, var hittar man såna byxor?
Finns det i svenska affärer?

Calcifer
0

Harembyxor, jag har sett dem online lite här och där, senast på ellos tror jag. Men borde finnas på andra ställen också. Indiska kanske?

"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Sindri
0

De där Muhammedbyxorna har ju varit populära i flera år nu. Tycker de finns överallt, men kanske inte nu till vintern. Det är inte haremsbyxor. Haremsbyxor är skurna som vanliga byxor, men väldigt vida, i tunt tyg och rynkade nertill. Gärna lite blingbling runt höften.

Muhammedbyxor kallas de för att enligt sägen skall profeten återfödas av en man så männen måste ha sådana byxor för att kunna ta emot honom.

Calcifer
0

#2 Jag har sett dem märkta som just "harembyxor" online. Om det är felmärkt, eller med fel namn, det vet inte jag då jag inte är särskilt insatt i mode. Men jag har som sagt sett just den modellen hon söker efter med namn "harembyxa". På flera ställen samt i fysisk affär.

Calcifer
0

Googla på "harembyxa" på svenska så får du upp byxor av båda varianterna.

Ellos, sökord "harembyxa", resultat: Harembyxa

Poängen jag gjorde med #3, är att oavsett vad de egentligen heter verkar det finnas affärer som kanske inte har så stor koll och säljer dem under namnet harembyxa. Det kan ju underlätta om TS t:ex söker online på olika klädsidor.

Sindri
1

Absolut, det säger jag inte emot. Dåligt bara att inte ens en säljare kan ha reda på hur det förhåller sig. Traditionellt har inte Muhammedbyxan burits av kvinnor ens.