Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikettskönhet
Läst 1020 ggr
[[Jagjag1]]
0

Mild sminkning

Hur sminkar jag mig så jag ser osminkad ut fast jag är sminkad? förstår ni hur jag menar? jag vill bara få mer fin glänsande hy med hjälp av smink, kanske framhäva något till exempel ögonbryn läppar kinder. men så det ser naturligt ut! jag är blond och blåögd med ljus hy. Tips tas gärna emot, har inte sminkat mig på många år och gillar inte för mycket smink passar inte i det, skriv gärna vad för produkter ni kan rekommendera osv.

cmfftw
0

Använder du konturpaletter? Det tycker jag är första viktiga steget till att få en bra sminkning.

Regnbåge    /C   Regnbåge

Javix
0

Ögonbrynsgel, kan vara både transparant eller färgad beroende på om du vill ha lite färg på dem. Sen kanske bb-cream och någon naturlig mascara om du vill, gärna med naturligt hår (inte gummi) borste för mest naturligt utseende. Sen läppglans kan också vara fint :)

LyQa
0

#2 Måste bara få fråga då jag själv inte fixar ögonbrynen mer än att plocka lite, vad gör en transparant ögonbrynspensel för skillnad? :)

Javix
1

#3 Den håller dem på plats ifall dem typ pekar neråt eller alltså, ja den håller upp brynen jämna hela dagen, vet inte riktigt hur jag ska förklara, haha.

Lite som på denna bild. :)

emms
0

Skulle testa någon lätt bb cream, och applicera med beautyblender för ett mjukt och naturligt resultat. En lystergivande concealer man kan dölja lite under ögonen med så man ser piggare ut. Ett lätt löspuder man kan ha på de ställen man inte vill vara glansig på. 

En satinrouge för naturlig färg på kinderna, en bryngel med färg. Och kanske en väldigt neutral highlighter för extra glow. Krämprodukter brukar oftast gå att göra naturligare, jag föredrar dock puder, tycker det är lite lättare. 

Har du sephora eller kicks eller liknande i din stad så hjälper dom dig gärna med att testa ut rätt färger för din hudton. 🙂

Emma