Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikettkläder
Läst 1123 ggr
Fifill
0

Angående klädkoder på bröllop

Jag ska på bröllop i början på oktober, och har problem med att hitta en klänning som både passar och som jag också gillar. Klädkoden är kavaj, men när jag läst på internet om klädkoder, så står det att på ett formellt tillfälle såsom ett bröllop, så betyder kavaj=mörk kostym?? 🤦‍♂️Har försökt kontakta värdparet(trion, i detta fall), men de har ej svarat på mejlet jag skickade, så jag känner mig helt vilse!

Jag har hittat en klänning som jag föll pladask för, och den hänger just nu i min garderob, men jag är rädd att jag kanske förhastade mig, och att den är alldeles för fin för tillfället. Här är en länk

Om det är kavaj som gäller, så är den för fin, men om det är mörk kostymklänning som gäller så borde den väl passa(med kavaj/kofta/sjal över, så klart)? 🤦‍♂️Dessa klädkoder, alltså, jag kommer bli skallig innan detta är över…

Jag hoppas att någon kan råda mig i detta, är totalt okunnig på området! 😊

Lexie82
0

Med nånting över axlarna tror jag att den där klänningen blir alldeles utmärkt.

Lia
2
Tjeja
1

Nee kan inte tänka mig att den klänningen inte skulle passa till ett bröllop. Den är ju snarare perfekt. När ska man annars ha och använda en så fin klänning? Den är för kort för nobellfesten och för fin för en vardag aldrig så elegant. ;-) En snygg passande sjal eller finare kofta/bolero att ha över när det känns kyligt kan nog vara bra med tanke på årstiden. Men för fin nej alldeles perfekt fin istället tycker jag. Eller ska det vara ett skogsmulle-bröllop i gummistövlar så kanske. Hi hi

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Fifill
0

Underbart, då behåller jag klänningen!😃 Tack för svaren! 

Då ska jag bara hitta kofta/sjal, skor och en väska… Plus smink, som jag aldrig använder och därmed inte har hemma… Jag blir ruinerad utav detta bröllop… 🤦‍♂️Men man får ju passa på, inte ofta man får klä upp sig så fint, åtminstone inte i mina kretsar.🤪

Fifill
0

Fungerar det med svarta skor och svart kofta/kavaj till klänningen? Totalt omöjligt att hitta matchande skor och kavaj/bolero i annan färg(som jag egentligen ville ha)…

Gladasvampen
0

#5 Jag tror absolut att det kommer att passa med svart till klänningen! :)

Jojaton
1

Min mamma säger alltid att man aldrig kan vara för uppklädd på bröllop! 👍 Tror den klänningen kommer passa jättebra.

Johanna - Instagram

Tjeja
0

Svart går absolut. Det finns ju svart i klänningen också. Även om det skulle varit ännu snyggare med någon ljusare färg ur klänningen så är svart absolut inte fel. Dessutom om du tänker på årstiden när det är dags. Då kanske svart är helt rätt eftersom ljust kanske skulle se lite för sommrigt ut en roggig höst/vinterdag och kväll? ;-)

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Fifill
0

Okej, det underlättar verkligen! Tack för hjälpen!🙂