Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikett: skönhet
Läst 1040 ggr
hannaj98
0

Blotting papers

Ni vet dom där små fyrkantiga papperna som man kan köpa som suger upp olja från ansiktet? 

Vet någon något billigare alternativ till dessa? Funkar t.ex bakplåtspapper om man klipper de i små fyrkanter?

Tjeja
1

Bakplåtspapper lär inte fungera då dem är gjorda att fungera tvärt om! Dvs de har en blank avstötande yta för att fett ska hålla sig utanpå så det man bakar inte fastnar i pappret.

Medarbetare på Fågelmatning, Djurparker, Vilda djur och Politik i fokus.

sisela
0

Ofärgat silkespapper kanske?

Tjeja
0

Mer troligt i så fall.. men då är nog vanligt toapapper eller tunn bomull eller pappersnäsdukar bättre ändå.

Medarbetare på Fågelmatning, Djurparker, Vilda djur och Politik i fokus.

Officielle
2

Jag har gjort egna av ofärgat silkespapper och de funkar bra! Jag har även dragit lös de olika lagren på toapapper och använt och det tycker jag funkar allra bäst.

Sweet as sugar, cold as ice, break me once i'll break you twice. 

[rumelle]
0

Jag tycker att vanligt toapapper fungerar utmärkt.

[Outlawly]
0

Jag har aldrig använt det men. Kaffefilter har väl bra sugförmåga?

www.eurobeauty.se
0

Min vän Kataryna som är hudteurapeut sa att man kunde tvätta huden morgon och kväll. Behöver inte vara med dyra mirakelkurer för att avfetta ansiktet och rengöra från acne, utan bara en vanlig ansiktstvätt för under 100 lappen, räcker över en månad. Sen om man vill köra lågbudget fungerar väl vanlig tvål och vatten? Och bara man inte tvättar sig för ofta så kommer inte huden producera så mkt ny fettighet.. Men du kanske syftade mer på olje produkter..

Ni kan rådfråga henne själv på: www.eurobeauty.se går säkert och maila henne och fråga också på info@eurobeauty.se

www.eurobeauty.se
0

Blev ngt fel på länken www.eurobeauty.se skulle det vara så det fungerade..

[Raubtier]
0

Rullpapper till tobak funkar finfint! Vet ej om du är i den målgruppen du vill köpa det men det är billigt (köpte från john silver när jag höll på) kostar runt 10-15kr.

[Udoon]
3

#7 Att använda ansiktstvätt hjälper ju inte om man bara vill få bort blänket i ansiktet mitt på dagen. Jag har iallafall ingen lust att tvätta av mig mitt smink mitt på dagen när jag jobbar bara för att bli av med flottet, men det är jag det😃

Själva tanken med blotting paper (som tråden då handlar om, inte reklam för nån hudterapeut eller nåt…) är smidigt att kunna ta fram och dutta med istället för att vräka på massor med puder som kakar ihop sig, tycker jag. Jag använder dom dessutom för att få min concealer under ögonen att hålla bättre.