Hur ska jag få bort det?
Hej! Jag vet inte om detta hör hemma på denna sajt.
Men jag har i över ett år haft en liten prick på kanten av läppen, som har växt sig större och större.
Och idag då jag vaknade hade halva min läpp svullnat upp, och den där pricken var jättestor och röd. Det gör ont om man rör på munnen eller tar på den.
Vad ska jag göra för att få bort det? Vad är det för något? Det är jättejobbigt och fult :(
// Linah
Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
Gerbilsidan
Kan nog vara bra att rådfråga 1177, eller åka till vårdcentralen och kolla upp det :)
Kolla upp det hos vårdcentralen.
Japp! Till Vårdcentralen!
Jag hade rådfrågat vårdcentralen..hoppas de tar bort den åt dig!
ca 2 dagar efter jag skrev detta sprack den, det började blöda och vara lite gran. Och nu har jag bara en pytteliten röd fläck, inte buckla som de var innan. Så nu håller det på att försvinna!:D Ska jag kontakta läkare ändå? Eftersom den nästan är bort nu.
// Linah
Gerbilsidan
Det tycker jag att du ska göra. Du har haft den ett år.
Jag hade en sån prick på näsan, tog bort den flera gånger men den kom tillbaka nu har den äntligen försvunnit men vet ej om den kommer tillbaka eller vad de va
#5 Prickar som börjar blöda eller vara ska man alltid kolla upp!
Emma
#8 Jaha det visste jag inte! Mamma trodde att det bara ver en finne, men man brukar väl inte få finnar på läppen…? Plus att den utvecklades från pricken. Men nu är den helt borta iaf, det verkade som om den var nån sorts förstorad por som blev inflammerad?
// Linah
Gerbilsidan
#9 Det har man inte i ett år!
#10 nej jag vet! Men själva "finn-saken" hade jag bara i ca 2 dagar, innan hade jag en liten vit prick typ.
// Linah
Gerbilsidan