Vilka jeans är bäst?
Vad använder ni för jeans och vilket märke är bäst enligt er? :)
Själv vill jag ha tighta men samtidigt mjuka jeans. Åt Denim-hållet alltså. De som sitter bra på mig och inte är alltför dyra är ABBEY DENIM från Cubus. Dock är de väldigt lätta att ha sönder (jag lyckas alltid göra sönder dom iaf haha). Men i övrigt så är de riktigt bra!
Har funderat på att testa nytt, bättre märke. Som förmodligen kommer vara dyrare också. Har ni tips? Har nyss köpt ett par från Noisy May och de är ju såå hårda, fast jäkligt snygga..
Jag har flera jeans från H&M som jag älskar! Både riktiga jeans och jeggings. De har faktiskt inte förlorat passform eller något alls efter flera år :) Har även ett par från Bikbok, men de sitter inte lika skönt.
Har ett par svarta jeans från Gina Tricot som jag också gillar riktigt mycket, men H&Ms jeans är nog bäst. De är billiga, snygga och sköna. 🙂
Har testat olika märkesjeans men tycker absolut inte att det är värt pengarna då de inte är bättre än billiga varianter…enligt mig.
Dr.Denim föredrar jag eftersom de är tajta och bra, även i benen. Har även några par från Diesel som jag avgudar, de blir bara snyggare desto mer jag använder de. 🙂
Sweet as sugar, cold as ice, break me once i'll break you twice.
Jag vill ha tajta jeans då jag tycker att det är den enda typen jag passar i, låg midja och gärna stretch. 🙂
Jag älskar Cheap Monday jeansen, ifall jag köper jeans brukar det vara på Nelly.com
Brukar inte ha så lätt att hitta bra passform men där lyckas jag nästan alltid hitta något som passar perfekt😃
Hanna
Bik Bok har väldigt bra jeans och brukar inte vara allt för dyra. De är mjuka men tappar inte formen trots flera dagars användning och tvättar. Dessutom brukar Bik Bok ha rätt bra reatillfällen så man kan sikta in sig på ett par jeans. Acne har de bästa enligt mig, men där snackar vi ju lite dyrare tyvärr.
DÅ MÅSTE jag tipsa om "lisa superstretch jeans" från gina tricot. kostar 399kr och finns i 3 olika tvättar. De är både tajta och grymt sköna! Har aldrig ägt ett par bättre jeans än dem, är helt såld. Använder knappt mina andra jeans längre då jag äger dessa i alla olika tvättar. De har normal midja.
Jag älskar alla jeans från Acne. Kostar lite mer, men finns många olika modeller, alla håller superbra och sitter jättebra. Dessutom är deras 34-längd nästan som 36-längd så att de faktiskt är tillräckligt långa för mig.👍
Jag använder typ gina tricot och HM.
OBS jag är kille.
Har provat huuur många som helst men får alltid kasta dem efter ett tag eftersom de töjs något förfärligt. 😭 Efter några månaders användning sitter allt löst oavsett hur tajt jag köpt dem och vilken modell det är. Kanske ska prova jeggings nästa gång.
köper gärna lite billigare jeans
har testat H&M Cubus, Gina Tricot och så åker jag till Ullared ibland
H&m's jeans tappade färgen och töjdes
Cubus tappade färgen
Gina Tricot är fantastiskt!! köpte ett par jeans som kosta 199 för 4 år sedan och dem är fortfarande hela färgen börjar ju blekna lite men de förväntade jag mig skulle hände med en gång med tanke på hur billiga dem var 😉
Om man ska köpa märkes jeans rekommenderar jag självklart JC
Jag har korta ben vilket gör att jeans aldrig passar i längden på mig så de är något som är så bra med JC att dem syr upp dem GRATTIS 😃😃
Better than a thousand hollow words is one that brings peace
Har jeans från alla möjliga billigare ställen (alltså typ inte Dr Denim osv). Jag provade men köpte inte, ett par från Lager 157! Billiga, 150kr och dem sitter typ perfekt! Har för många svarta byxor annars skulle jag köpt dem. :) har ett par med dragkedja från Lager 157 (dock då lite dyrare) som färgen fortfarande är bra på och sitter fortfarande bra :D Har 3 par från H&M, ett par har tappat färg och elastisitet. Det andra paret har töjt sig och det 3e är inte elastiska alls. Vet inte ens varför jag köpte det 3e paret xD
/Debra, Po - Tinky - Lala - Winky
One Direction - 8 maj, 13 o 14 juni. Läs gärna Corneliaochdebras.blogg.se
Jag håller med #5 om Gina Tricots "Lisa", grymt bekväma och tappar inte formen. Däremot sitter inte färgen så bra i de svarta, mitt ena par är verkligen gråa och mitt andra är gråsvart efter några tvättar.
Svarta byxor som håller färgen känns ju omöjligt, mina blir bara gråa! :(
#11 #12
Jag har inte andvänt de än så jag vet inte om det funkar
Men det finns något som heter "dylon Renovator Black"
köpte de på Ullared för nån löjlig summa.. mycket bättre än att köpa nya svarta jeans hela tiden 🙂
Ett par svarta jeansleggings från Dr.Denim och sen ett par 'vanliga' jeans från LaRedoute. c:
Beroende på vilken kroppsform man har så sitter olika märken olika bra. Stretch är ingen som helst garanti för bra passform. Vissa märken sitter förfärligt illa på mig, medan andra sitter perfekt. Man får prova sig fram.
Jag är man, men det gäller lika för oss alla.
Säger direkt Dr Denim eller "Lisa" från gina tricot :)
~Än finns det tusentals tårar kvar~ ♥Kent♥
JC helt klart de har värkligen för alla typer själv har jag rätt långa ben och smala ben storlek typ 23/32 XD
jag gillar H&M s jeans jag köpte ett par för 199 o dom var jättejätte bra
Jag ska absolut kolla upp de där från Gina Tricot ni tipsar om! :) Vill ha både de ljusaste och de riktigt mörkblåa.
När vi tvättar svart här hemma har vi tvättmedel som är just för svarta kläder. Kanske är något värt att kolla upp? :)
Köp från JC! Gryymt sköna, snygga och allt :)
Gammal tråd, menmen. Har ett par jeans från H&M som är mina absolut favoriter! De håller på att riktigt gå sönder mellan knäna och benen men passformen är densamma. Färgen är otroligt bra! Här om dagen sa någon "åh, snygga jeans! Är dom nya?" Haha, dom är typ 3 år gamla xD
Frida
jag föredrar helt klart dr.denim-jeggingsen. Ser exakt ut som jeans, supermjuka och riktigt tighta.
Jag har ett par från Lindex som verkligen är jättesköna! Sen gillar jag Lee's jeans också, dock är dem rätt så dyra.
Dr denim är de skönaste tycker jag men annars kör jag på bikboks "never denim" varenda dag år efter år de är jättesköna snygga och går inte sönder :)
Just nu är mina favoritjeans från Lager 157, en modell som heter Skinny eller liknande. 199:- kostar dom🙂 I övrigt gillar jag jeans från HM!
/Christina
Jeansen jag köpt i ullared har faktiskt varit väldigt bra "river soul" och "denim rebel" Billigt också :D Dem från river soul har jag haft i tre år snart och dem är fortfarande hela färgen har ju bleknat men annars fortfarande hela
Hmm har alltid funnit det där med jeans svårt. Cheap monday är nog det som suttit på mig bäst eller stretch jeans från hm.. Är ganska kort och har breda höfter så avskyr att köpa just jeans eftersom att de ofta inte går kortare än 32. Någon som kan tipsa om det kanske? Jeans som är 30 i längd eller kortare?
#28 jag har ett par jeans från Dobber model The Teacher med lite högre midja som passar fint fint både till min stora rumpa och korta ben ;)
Välkommen till ferretplanet.se :)
Om man vill spara mer på sina jeans, med stretch i (vilket i princip alla jeans har) så gäller det ju att tvätta dom rätt 😊 Inget sköljmedel å flytande tvättmedel. Ingen torktumling. 👍 Hittade efter många om och men jeans på cubus som var himla bra, lee unnade jag mig som sitter himmelskt (annars måste jag ha jeans som blir som mammabyxor i midjan). Innan har favoriten varit lindex, var flera år sen de hade den modellen och kvaliteten. Nu är det fetkört att hitta bra brallor där..
Jag är för smal för typ alla kläder och har svinsvårt att hitta kläder som sitter bra. Dock sitter nästan alltid Gina tricots jeans bra på mig. De tar inte för givet att alla människor har enorm bak som många. För ett år sedan hittade jag min favoritmodell på tradera, vet inte vad den heter, men det är den som var väldigt poppis runt 2006. Dubbla bakfickor som gick ner en bit på benet.
Mitt andra favoritpar är ifrån Lager 157. Supersmala jeans som sitter åt överallt och pösar sig inte. Var väldigt billiga, typ 100kr. Ångrar att jag inte köpte på mig flera par då de inte längre säljs :(
//Pernilla
Http://pernillaoscarsson.weebly.com
Instagram: pernillaoscarsson
#29 Problemet tycker jag med hög midja är att rumpan ser större ut.. Har redan stor rumpa och vill inte framhäva det på något sätt. Önskar mer någon tight model med låg/mellan midja och är korta i benen.. Härligt att du hittat något som passar för dig men är lite ute efter en annan siluett om man säger det så :)
#31 Då borde ju cheap monday passa dig utmärkt? De har flera slags stuprörsjeans som är väldigt smala hela vägen ner….