Torr hy l Ansiktskräm eller Aloevera?
Hej! Jag har torr hy och nu har jag dessutom börjat med citron som en "mask" en gång om dagen för att ljusa upp mina fräknar. Citron är ju väldigt surt så misstänker att det är rejält uttorkande.
Funderar nu på hur jag ska återfukta min hud morgon och kväll. Aloe vera gel innehåller ju väldigt mycket fukt, och i så fall att jag kapslar in fukten med en olja.
Eller bör jag satsa på en riktig ansiktskräm för torr hy? Tänker på något från Aco då.
Live
Laugh
Love 
Jag har torr hy, särskilt på vintern i ansiktet. La roche posey ansiktskräm på apoteket är helt fantastiskt bra! Den har räddat mitt ansikte, morgon o kväll med den så blir det nog bra! :) jag har testat en massa olika o den e absolut bäst mot torr hy. Plus med den serien är att den e testad på människor o människor med problemhy.
Låter ju jätte bra! Är den dryg? :)
Live
Laugh
Love 
Jag skulle verkligen rekommendera denna som nattcreme: http://www.yves-rocher.se/control/hudvard/torr-hud/nattcreme/?cmSrc=Category Den har räddat min hy helt och hållet. Har också samma som dagcreme men nattkrämen är verkligen superb!
Ja den e dryg! Det räcker med en liten ärta i strl o ibland mindre! :)
Ska jag lägga solskydd på en dagkräm eller? :)
Har just nu en dagkräm med spf 30, dock är den för oljig hy (spontan köp) så passar inte mig så bra …
Live
Laugh
Love 
Tycker du att det behövs solskydd också? Vet inte om de har det faktiskt, hör på apoteket 😊 Vill du ha solskydd så finns det såna till ansiktet bara, eller stickor som du använder.