Problemhy
Är en tjej på snart 18 år som haft ganska normalt med tonårsfinnar sen 13-14årsåldern. Ibland mer och ibland mindre men det har ändå varit mindre finnar som hållit sig till pannan, nån på haka eller näsa liksom. I juni hade jag för första gången riktigt bra hy men i juli fram till nu har det brutit ut värre än någonsin och på ställen jag aldrig haft förr å de tycks aldrig försvinna, det är exakt samma som dem som kom för 2 månader sen. Kolonierna på tinningarna gör dessutom ont och kliar.. Inget i livet dom förändrats, är stressad men det har jag alltid varit. Äter normal mat varken nyttig eller jätte dålig. Har precis ätit en karta zyrona nu utan verkan, använt basiron vilket hjälper på finnarna men verkar irritera tinningpartierna. I övrigt använder jag en sminkborttagning från Eucerin, tvätt från Neutrogena, scrub från body shop med Tea tree, Neutrogenas mask och ansiktskräm. Har även hållit på med oil cleansing method 1-2grr/vecka i typ 2 månader.. Håller på att DÖ. Känns jobbigt när jag inte ens vet vad det är eller hur jag ska behandla dom när det inte verkar vara vanliga finnar?
Under perioden som det var bättre, sminkade du dig då (på samma sätt som nu eller tidigare)?
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
Jo sminkat mig mindre nu dessa två månader till och med än i våras å tidigare..
Då skulle jag botanisera lite i sminklådan, bakterier trivs väldigt bra där. Även rensa bort andra hudvårdsprodukter som är gamla. Många av dom håller bättre om man förvarar dom i kylskåpet.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus