Foundation
Skulle bli väldigt tacksam om ni kunde tipsa bra foundations! 🙂
Det beror lite på vad du har för hy, hur mycket täckning du vill ha, om du föredrar ett matt eller "dewy" (vet inte vad det heter på svenska) resultat och vilken prisklass.
Men min personliga favorit för medel till nästan full täckning är loreal paris true match. Den är byggbar så man kan därför anpassa hur mycket täckning man vill ha. Jag tycker också att den ger ett naturligt resultat, även om det är mycket täckning.
Annars så tipsar jag om lumene cc cream som jag nästan alltid använder till vardags när jag sminkar mig. Mycket täckning för att vara en cc cream och ett väldigt naturligt resultat. 🙂
Precis som #1 säger så är det vad du vill att foundationen ska göra och se ut som avgör om du tycker att en foundation är bra eller inte. Min absoluta holy grail är EX1 InvisiWear Liquid Foundation, finns att köpa på lookfantastic.com. Den kommer bara i fem färger, och är anpassad för folk med gul/oliv underton i huden - så den passar inte alla. Annars gillar jag L'Oreal True Match Lumi, men den är lite klurig att få tag på nu… Becca Ultimate Coverage, Cover FX Custom Cover Drops, Tikei mineralfoundation och Tevlon Colorstay är andra favoriter. Jag har normal till torr hy, och letar efter en foundation med mycket täckning, som håller länge och som inte kakar ihop sig i mina torra partier. Den måste också ha starka gula undertoner eftersom jag har väldigt gul hy, så det är lite klurigt för mig att hitta en foundation som matchar.
Johanna - Instagram
Min favorit foundation är en ifrån Sephora. Tror den heter 10 h wear perfection foundation.
Min blogg www.petsandmakeup.blogg.se kolla gärna in den 😉
Lumene BB cream kan säkert fungera bra på en tonåring. Inte så jättetäckande att det ser sminkat ut, men du får en fin finish och lyster.
Medarbetare Hittekatter iFokus
Jag kör på Lumenes cc-cream!