Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikettskönhet
Läst 782 ggr
yoanna
0

Från blond till brun...

Jag har nu bestämt mig för att färga mitt blonda hår till brunt :) . Men jag har blekt det några gånger, måste jag då avfärga det innan jag sätter i den bruna färgen?.

paronskrutten
0

Nej, man kan inte avfärga det blonda, avfärgar gör man om man har svart eller rött hår och vill byta färg.

Helena

yoanna
0

okej, men blir det nån stor skillnad om man färgar från blekt hår till brunt innan blekningen har gått ur? :)

Mangis
0

Blekning går ju inte ur, den växer bort… Det kan nog bli skillnad i "kanten" mellan blekt och oblekt; det oblekta kan bli ljusare. Det beror på hur täckande färgen är.

LinneaG
0

vad är det för färg du ska färga?

paronskrutten
0

fast om du har blekt sönder håret fäster inte färgen

Helena

yoanna
0

#4 jag vet inte riktigt än, men nån brun färg ska de iaf bli,tror det ska bli lite mer åt de mörkbruna hållet.

Kristiansson
0

Jag var blond innan har färgat det brunt =) det blev jätte bra

yoanna
0

#7  Okej, hoppas verkligen att mitt också blir det :D … vad för brun använde du då?

LinneaG
0

jag har färgat från blond till brunett flera ggr. Det enda man borde tänka på är att färgerna blir mörkare och starkare.

allobosia
0

Jag är brunett igentligen men var helt vit i huvet ett tag, då när jag ville ha tillbaks det bruna så syndes den blonda färgen nästan igenom det bruna ibland så jag fick färga om ett par gånger för att verkligen få bort det blonda..

Betty
0

Det bästa är att ta en intensivtoning om man har haft blekt hår eftersom håret blir så poröst av blekningen. Tro det eller ej men en toning sätter sig då djupare i hårstrået medan färgen oftast lägger sig som ett lager utanpå. Detta gör att man tvättar bort färgen fortare än toningen. Se till så det inte blir grönt heller, ganska lätt hänt…

yoanna
0

Har idag färgat håret brunt, hade köpt färgen "Djup kastanj", och trodde att de skulle bli som den mörkaste färgen som fanns beskriven på förpackningen. Men det blev mkt mörkare än den som fanns beskriven, men det blev också mkt bättre. Är fett nöjd med resultatet. Skrattande