(S) Bra skuggprimer
Jag har aldrig ägt någon eye primer tidigare, nu har jag rotat fram mina skuggor igen så tänkte ta tummen ur och skaffa en primer till dessa.
Har ni några tips på bra märke, både budget och lyx förslag välkomnas. Tänkte dock slå till på en i budetkategorin (max 200 kr) eftersom det räcker för mina light-sminkningar :)
Jag tycker makeupstores eyeprimer är svinbra! Mina skuggor håller då en hel dag utan att creasa och falla ner. Går på ca 155kr(kicks).
Annars är NYX jumbo eyepencil bra den med.
Kanske inte det tips du vill ha men jag använder arrowroot powder som ögonprimer och det fungerar jättebra!
Annars har jag använt denna: http://www.jordklok.se/kosmetika/ogon/natural-eyeshadow-base-benecos den fungerar också super!
Isadoras, Eye Shadow Fix. Billig, typ 89 kr har jag för mig, och funkar super :)
Den bästa är helt klart Urban Decay Primer Potion original, kostar 190 kr på Kicks och är utan tvekan värd varenda krona!
Jag har väldigt kinkiga ögonlock och min ögonskugga lägger sig i veck inom en timma i vanliga fall, men med UD Primer Potion ser ögonskuggan nästan nyapplicerad ut när det är dags att ta bort sminket på kvällen/natten.
"I will not be pushed, filed, stamped, indexed, briefed, debriefed, or numbered! My life is my own!" - Number Six
Många säger att det bara finns två stycken riktigt bra skuggprimers, UD Primer Potion och Too faced Shadow Insurance. Jag har Shadow insurance och älskar den, ser till att alltid ha en hemma. Sminket sitter som berget!
/Surpan
#4 #5 Men då har ni skuggor i samma prisklass/märke till också?
#2 Glömde säga att jag har "oljiga" ögonlock dessutom, båda jag tipsade om fungerar super för mig i alla fall!
#6 Nej, jag använder skuggor i både budgetklassen och dyra märken.
"I will not be pushed, filed, stamped, indexed, briefed, debriefed, or numbered! My life is my own!" - Number Six
#6 Inte alls, min favoritpalett är från Sleek, och de kostar väl 100SEK eller nått för 12 skuggor. Mycket Isadora har jag också. Men ja, sen har jag till exempel en Naked-palett och lite från Too Faced. Men i ärlighetens namn så gör en bra skuggprimer mycket! att kombinera en bra skuggprimer med en halvkass skugga ger 100 ggr bättre resultat än en halvkass primer med en bra skugga. Tycker jag. 🙂
Jag kan också tilägga att Too faced primer dorkar snabbare än Urban Decays, så man måste jobba snabbare med skuggningarna. Så är du ny på det så skulle jag rekommendera UD istället.
/Surpan