Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikett: skönhet
Läst 490 ggr
Skitgalen
0

Bli av med vita pormaskar/kvisslor?

Jag kanske har frågat detta innan, eller om någon annan har gjort det men jag har enorma problem med kvisslor på min haka… jag vet att man inte ska klämma dom men jag kan inte låta bli, dom är så äckliga o jag vill bli av med dom!! 
Är supernoga med att rengöra ansiktet morgon och kväll och återfuktar som jag ska men det hjälper inte. 
Kör med ansiktsmasker ibland som drar ut pormaskar men dom dras aldrig med… finns det någon som har tips på vad som är effektivt mot det…?

Ravynsfair
0

Äter du hälsosamt? 
För mycket fet mat och socker (t.ex godis och läsk)  förstör ens hud en hel del. 
Märks direkt på mitt ansikte när jag ätit godis och liknande. 

(och här sitter jag och äter chips i skrivande stund.. that ironi, hah!)

Vänliga hälsningar Sanna. 
Medarbetare på Blandrashundar, HBT & Socialt stöd.ifokus Sol

ChristineL
0

Jag har lärt mig att om man har hudproblem nedanför näsan, dvs där du har problem, så beror det på kosten. Prova laktosfritt ett tag och se om det hjälper, sedan glutenfritt.

Fialialej
0

Det enda jag tycker hjälper för att jag ska ha bra hy är att leva sunt; bra mat, motionera, inte stressa, sova ordentligt osv.

"På natten är alla katter svarta"

[Udoon]
0

Kan även vara värt att testa något mot tilltäppta porer, jag tycker Paulas Choice 2% BHA Liquid är guld värt. Sen någon bra peeling på det och försöka hålla porerna så rena som möjligt hjälper mycket. Tipsen du fått om att lägga om kosten är också bra, men det är inte alltid det hjälper.

Skitgalen
0

När använder man den krämen? Efter rengöring eller som en återfuktande eller? LÄste om den på en hemsida men förstod inte riktigt…

Jojaton
0

Tar du mycket i ansiktet? Tänkte att om det är på hakan så kanske du brukar vila hakan i handen mycket när du sitter ner, har du då inte helt rena händer kan det visa sig en del. Drick massor av vatten också, jag märker otrolig skillnad i min hy när jag är duktig på att dricka vatten jämfört med när jag inte är det.

Johanna - Instagram

Skitgalen
0

Ja det gör jag nog… gör nog det mer än vad jag tänker på… o vatten är jag skitdålig på att dricka så kanske ska försöka bättra mig på det … :)