Ska på bröllop....
…i sommar men vet inte vad jag ska köpa för klänning! Lika bra att planera redan nu 🙂 Vill nog inte ha allt för lång utan till knäna max samt inte axelbandslös.
Vart kan man köpa som skulle kunna passa till bra pris? (inte råd med allt för dyr). Bröllopet kommer att vara ute på en ö 🙂
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Vilken klädkod har brudparet uppgivit?
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
#1 De har inte uppgivit någon
Då skulle jag satsa på en linneklänning, enkelt, elegant och praktiskt. Finns i alla prisklasser och modeller. Bomull kan se för billigt ut och "finare" tyger för uppklätt.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
#3 Tack för tipset 🙂 Evigheter sedan jag var på bröllop 🙂
Den här gillade jag: http://www.jennielou.com/se/component/virtuemart/dam-klaeder/linneklaeder/beige-linneklanning-med-spanne-detail?Itemid=0
Tyvärr bara i en storlek.
#5 Snygg modell 🙂 Ja var synd med storleken där men får söka runt lite, är inte förrän 1 augusti så 👍
En "vanlig" sommarklänning med en kofta eller någonting över vore nog passande. Är den smala axelband skulle jag definitivt ha en kofta till under cermonin även fast det inte är i kyrka. Inte för kort heller. 🙂 Lindex tycker jag ofta har fina klänningar till bra pris.
Den här var fin annars, finns i två färger. 🙂
/Surpan
#7 Ja kofta kommer nog behövas, brukar blåsa på bra ute på ö. 🙂 Breda, smala axelband går bra vilket som, likaså armar, bara det inte är axelbandslöst 🙂
Nej kortkort är inte min melodi, men inte långklänning heller så runt knäna är lagom 👍
#8 Ja antagligen 😉 Men kika på fina sommarklänningar. Utan klädkod så får man köra lite "finare vardags".
/Surpan
#9 Ja hon sa det "bekvämt och enkelt" 🙂
Det beror ju såklart på vilken stil du är ute efter, men jag skulle ha kikat på Nelly.com! Där finns massvis av klänningar både till fest och vardags. Många till mycket bra priser! Sedan finns det ju även storleksguider man kan gå efter och frakten är gratis.
#11 Kikade in där igår men fann ingen i min smak i min prisklass dessvärre 😕
Men kan ju komma in under sommaren 👍
Jag köper kläder som jag kommer använda mig av oftare än en gång, en man trivs i och man tycker är fin är ett måste :) Jag tycker även denna typ av klänning kan vara fin för dom flesta tillfällen sen piffar man till det med lyxigare tillval som smycken,skor o kofta mm ;) http://www.halens.se/kvinna-klader-klanningar-sommarklanningar-26148/klanning-514733
en till som man kan lyxa till lite beroende på tillvalen 😉 tycker denna var jätte fin. http://www.halens.se/kvinna-klader-klanningar-sommarklanningar-26148/klanning-josephine-534097
#13 Ja jag kommer att köpa en klänning jag kommer att kunna använda fler gånger. Modellen var fin, men gillar dessvärre inte så mönstrat dessvärre.
Inte så prickigt som #14 heller dessvärre. Ingen mönstrig människa än leopard stort sätt hehe
Jag tycker du ska kolla på nelly.com, de har jättefina klänningar och kläder överlag där samt en bred prisklass :)
#16 Läs #12 🙂
Jag tycker att Asos har många fina klänningar! 🙂
Atria Rattery i Piteå, Norrbotten (finns även på facebook)
Medarbetare på The Sims i Fokus och Råttor i Fokus
#18 Köper helst från svensk sida men tack ändå 🙂
#19 Okej :) Dock är det ingen risk för tull eller något om man beställer därifrån eftersom det är inom EU (UK), och det har aldrig krånglat när jag har beställt därifrån (men jag förstår om du hellre håller dig till svenska sidor) :)
#20 Är mer storlekarna och så jag tänker på, på svenska sidor brukar det stämma mer för mig än utländska har jag märkt 🙂
#21 Jaha :) Nu har jag mest köpt blusar som inte har varit så figursydda och andra kläder som inte är särskilt figurnära (från Asos alltså), men för mig har storlekarna stämt med deras måttabell :)
Har läst att du allra helst vill köpa på svenska sidor , men när jag såg förslaget i inlägg #18 så kom jag att tänka på New Look. Personligen tycker jag de har väldigt bra storlekar. Nästan så dom är lite större än vad de står(hoppas du förstår hur jag menar) :) Kan ju alltid kolla deras storlekstabell och se innan man bestämmer sig för att köpa :P
/ J
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game" Sajtvärd för aupair.ifokus.se/ & bakverk.ifokus.se/
#23 Brukar kolla storlekstabellerna om det är nya ställen men dessvärre har de sällan stämt för mig när jag fått hem plaggen sen 😕
Har Asos så man kan ha faktura?
#24 Okej, vad tråkigt 😕
Men som sagt så ,anser jag, är dom rätt så bra i storlekarna där. Och skulle du ligga mellan 2 storlekar så ta den mindre storleken, (vet av egen erfarenhet) . Här är hemsidan om du skulle vilja titta i alla fall 😉
/ J
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game" Sajtvärd för aupair.ifokus.se/ & bakverk.ifokus.se/
#25 Ska kolla där, tack 👍