Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikettskönhet
Läst 560 ggr
Skitgalen
0

Nåt annat än X-lash?

Jag undrar om det finns någon annan fransnäring eller något tips på hur man kan få längre och fylligare fransar? Mina är hur glesa som helst men jag är allergisk mot alla Xbeauty produkter.. blir illröd runt ögonen… så tänkte om det finns något annat märke som funkar lika dant men kanske andra ingredienser?

hannaj98
0

Jag använder Priori lash recovery serum. Jag tycker att det funkar bra. Jag vet dok inte vilka ingredienser den innehåller. Den är också ganska dyr, den kostar 915 kronor på kicks, vet inte om den går att köpa billigare någonstans. Jag fick den men skulle nog inte köpt den själv, även om jag tycker att den ger resultat då 900 kronor är väldigt mycket pengar för mig. 

Jag skulle tipsa om att göra ditt eget serum. Jag har inte testat det själv, men har hört andra som tycker att det är bra. Det är ju i alla fall mycket billigare, och naturligt så du borde inte få någon allergisk reaktion på det så det kanske är värt att testa. 

När jag har tagit slut på min priori lash serum, så har jag tänkt testa detta recept. 

https://www.youtube.com/watch?v=tX_FA4eFVrg

Officielle
0

Ren mandelolja har funkat hur bra som helst för mina fransar och ögonbryn. Har använt det sedan december förra året och mina fransar har blivit fylliga och långa, använder inte ens mascara längre. 

Det hjälpte mig även att få mindre glesa ögonbryn! 👍

Sweet as sugar, cold as ice, break me once i'll break you twice. 

Skitgalen
0

#2 Skulle du kunna länka till den oljan du har? :O

Skitgalen
0

Hur applicerar du den? Tops eller med fingrarna?

Officielle
0

#5 Kör lite både och. Oftast använder jag fingrarna. Har även testat använda tops och en ren mascaraborste men det känns som att man slösar produkt då. Tycker att fingrarna funkar bäst. 

Ska dock nämna att det tar lång tid innan man ser resultat med oljan. Såg resultat rätt tidigt(efter cirka en månad) på mina ögonbryn och idag har de aldrig sett bättre ut. Märkte ingen större skillnad på ögonfransarna förrän efter cirka 2 månader. Har idag använt mandeloljan i snart 7 månader och älskar mina fransar.

Skitgalen
0

Nä men så bråttom har jag inte :) 
Men applicerar du ovanpå fransarna som en eyeliner typ eller hur gör du?

Officielle
0

#7 Ja, det gör jag. Jag applicerar det först från fransroten genom hela fransarna som om jag använde mascara. Sedan applicerar jag lite extra i en rand som en eyeliner.