Bara svarta kläder? tips.
Jag klär mig bara i svarta kläder. Det började när jag var typ 16, och jag tycker det är väldigt snyggt med svart och vill gärna klä mig i det men nu har det gått så långt att jag till och med är rädd för att klä mig i färg.. jag tycker det kan vara snyggt att vara svartklädd från topp till tå, men varje dag? jag skulle vilja ha mer variation. Har någon annan haft det så eller liknande? hur börjar man våga ha färg på sig? jag skulle inte vilja börja klä mig i massa rosa eller starka färger, men iallafall våga mig på något neutralt. Tipsa gärna om något :)
Börja med andra mörka färger som du känner inte sticker ut för mycket, exempelvis, grått, mörkblått, vinrött och jobba utifrån det. Använder du tryck på tröjor? Om inte så kolla lite efter svarta tröjor med diskreta tryck.
/Christine
En vit/ljus topp till svarta byxor är jättefint! Satsa på neutrala färger så som grått, beige, vit, mörkblått om du inte trivs i de lite starkare.
Oj, vad jag känner igen mig. Har också till 99% svarta kläder. Dock så har jag någon grå eller blå blus/tröja och då känner jag mig väldigt färgglad.
Gillar också svart samtidigt som man kan känna sig tråkig att bara gå omkring och ha en enda färg på sig jämt.
Men grått är kanske en bra början på "av svartifieringen"? 🙂
Jag har också mest svarta kläder men blandar ofta upp det med något vitt till! Till exempel svarta jeans, vit tröja/linne och en grå/svart kofta :) eller så har jag ett par färgglada skor till mina helsvarta kläder ;)
Jag gick i bara svart 8an till 3e året i gymnaset, efter en fixidé började jag med naturnära färger (alá hippie) och nu kan jag gå i vilken färg som helst egentligen.
(förutom vitt, det vägrar jag då jag är mästare på att smutsa ner mig)
Även skrikigaste rosa trots att jag själv är djupt rödhårig, haha.
Hitta svarta kläder med tryck i nån lite ljusare färg kanske?
Eller med detaljer i avvikande färg.
Testa naturnära färger, alltid ett säkert kort, mörkt grönt t.ex. hitta en nyans du gillar av någon mörkare färg och kör på, allteftersom du känner dig bekväm så kan du ta en ljusare nyans och fortsätta där :)
Vänliga hälsningar Sanna.
Medarbetare på Blandrashundar, HBT & Socialt stöd.ifokus 
Tack för tips- jag är lite orolig för min omgivnings reaktioner, alla är vana vid att se mig i helsvart en gång gick jag med någon tröja i färg och alla glodde jag gillar inte uppmärksamhet på sånt sätt. Men ska inte bry mig om vad dem tycker, måste försöka bli bekväm i någon mer färg än svart! mörkgrönt och mörkgrått tycker jag passar mig ganska bra, finns säkert någon mer färg får testa mig fram.
Jag håller med #1 Testa att ha en mörkt röd tröja till ett par svarta byxor! Små steg liksom! :)
Medarbetare på Skor iFokus
Jag var inne i en period där jag hade mycket svart. Jag skulle testa o köpa anda toppar men behålla svart nertill, eller skaffar du lite smycken i färg. Tycker 1 kom med bra förslag jag gick helt mot den själv o börja med färgglada toppar/överdelar :)