Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikettskönhet
Läst 2512 ggr
densomundrar
0

pormask dödare

Någon som provat black head killer? http://lp.luxstyle.se/blackhead-killer-mobile-v3-81ca/?c=1&ref=bks21 Fungerar det eller är det för bra för att vara sant?

Sugar Mist
0

Funkade inte för mig.

-

Evelina!
0

Gör skitont att dra av och jag upplever inte att den får med sig alla pormaskar heller. Jag rekommenderar den inte i alla fall!

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

densomundrar
0

Ja, ok. Då tror jag nog att jag avstår. Tack för att ni delade med er.

[lillalollo]
0

Tror att det funkar lika effektivt som dessa andra plåster man drar av. Men om det fungerar beror på hur djupa porer man har.

IceTee
10

Det där företaget gillar jag inte alls! Skrev på deras fb-sida och frågade om de testade på djur, vilket togs bort. Skrev igen och blev uppmanad att kontakta kundtjänst, men fick inget svar där där på 3v, så jag skrev på deras fb-sida och frågade varför jag inte fick svar varpå de tog bort vad jag skrivit. När jag skrev att jag undrade varför mina inlägg togs bort så blockerade de mig (?!). Har sett många vara meddelanden blir borttagna när de skrivit något som varit fel eller om kundtjänsten inte svarar på mejl… Produkten kanske är bra, men jag hade nog inte handlar från dem ändå

Medarbetare på Skor iFokus

densomundrar
3

#5 förstår det, känns ju inte som en seriös hantering och dålig kundservice. Tror jag avstår att testa denna produkt, tack för alla era svar.

IceTee
2

#6 precis!

Decemberbarn
5

Har inte provat den masken men har lite andra tips på hur jag brukar göra för att motverka pormaskar. Först gör jag ett ångbad för ansiktet. Börja med att göra rent ansiktet och sätta upp håret om du har långt hår. Koka upp vatten och ha i vattnet i en kastrull och sätt den på ett bord. Sätt dig sen med ansiktet över kastrullen med en handduk över ditt huvud och kastrullen. Ångan "stängs" då in under handduken och hamnar på ditt ansikte. Sitt så i 5-10 minuter, detta kommer att öppna dina porer. Sedan brukar jag göra en skrubb och skrubba ansiktet. Jag använder olivolja, socker och kanel. En matsked socker brukar räcka bra och några "dutt" kanel. Kanelen verkar anti-inflammatoriskt och eftersom finnar är inflammerade pormaskar så kan det hjälpa till att förhindra finnar! Ha sedan i olja tills du får en konsistens du gillar. Skrubba nu ansiktet och skölj sen av skrubben. Sist men inte minst brukar jag göra egna "por-plåster". Ta en matsked gelatinpulver och 1,5 matsked mjölk i en skål. Värm i mikron i 10 sekunder. Låt svalna lite (bara så att du inte bränner dig när du har på den) och ta en pensel och måla på där du har pormaskar. Var lite försiktig om du målar på kinderna och kom inte nära ögonen då huden där är så tunn. Vänta tills det torkat och dra sedan av plåstrena! Jag brukar göra detta 1 gång i veckan och huden blir superlen!

IceTee
0

#8 det där var ett väldigt bra tips! Jag funderar på att sen avsluta med en ansiktsmask, vad tror du om det?

Zepp
0

Det som funkade bäst på mig i unga år vara  rengöring med grov handduk (peeling?) med  Acnelösning.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

MissClue
1

#0 Bra om man behöver vaxa ansiktet haha, nej men det gör jätteont för allt småfjun ryker med men porerna förblir desamma

I love not man the less, but Nature more…

Decemberbarn
0

#9 oj ledsen för så sent svar! Det låter jättebra, blir en extra boost för huden!

Flöffo
1

Före-och efterbilden de visar ser inte särskilt övertygande ut tycker jag 😛

//Flöffo

lollynonna
0

#8 Testade igår och det funkade skitbra! Fast por-plåstrena luktade inte så gott 😛

// Linah 

Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol