Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etiketthår-frisyrer
Läst 642 ggr
IceTee
0

Färga ögonbrynen

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag funderar på att färga ögonbrynen eftersom mina är så ljusa och glesa. Problemet är att de största stråna som syns är mörkare än de andra… Är rädd för att antingen de blir för mörka och resten bra eller att de blir bra och resten för ljusa… Tror ni att det går att lösa? Vet inte om ni kan se något på bilden? Håret som ligger under är liksom ljusare

Medarbetare på Skor iFokus

Jojaton
0

jag har bara använt "riktig" bryn/fransfärg när jag färgat ögonbryn (alltså samma färg som frisörer skönhetssalonger använder) och då är det ju som en kräm som man penslar in i brynen, typ som när man fyller i dem. så då hade man kunnat fokusera mer färg på de ljusare ställena och fylla i de mörkare sist så att färgen inte hinner sätta sig så länge där! :)

Johanna - Instagram

[Devya]
0

Jag har bara använt mig av en ögonbrynspenna då jag har velat göra mina ögonbryn lite mörkare eller velat forma dem annorlunda. Jag tycker det känns mindre riskfullt än att börja försöka färga dem. Om du ska färga dem så gå till frissan, våga inte på dig att göra det själv för sådant där ska man nog inte leka med. :)

[pusselbit]
0

Det är så lite färgskillnad på dina naturliga bryn att det inte kommer spela någon roll. Har färgat mina i alla år och är i samma sits med bleka, glesa ögonbryn som naturliga. Vilken färg hade du tänkt dig? Rekommenderar Refectocil :)

IceTee
0

#1 kanske ska prova det #2 har funderat på det, men det blir nog väldigt dyrt… #3 jag har ingen aning om vilken färg! Men jag ska kolla upp den, tack!

Medarbetare på Skor iFokus