Tikei mineralsmink
Är Tikei mineral foundation så bra som den verkar? 😃 Lägg gärna upp sminkbilder där ni använder denna founation!
Jag beställde precis hem en i Peach 1… Jag har tyvärr ingen foundation i nuläget som är blek nog och inte gör min hud torr. Hoppas denna är bra (verkar super när man googlar)! Har tidigare använt mineralfoundation från Lily Lolo som jag verkligen har gillat. 🙂
Jag älskar Tikei! Har ingen som matchar för tillfället (och är ändå alldeles för torr för att använda puderfoundation, de flesta flytande kakar ihop sig på mig just nu…) Har använt Tikei i flera år och det har aldrig varit några problem. Använder deras primer nästan dagligen för att sätta concealer under ögonen! :)
Johanna - Instagram
#1 Vad bra! Känns som jag kommer att beställa många fler produkter från dem så småningom. 🙂
Jag har känslig blandhy och för mig passar tikei väldigt bra. Ibland lägger den sig lite dåligt mellan ögonbrynen ("kakar" lite) men annars är den jämn och bra, täcker inte jättemycket men jämnar ut och ser väldigt naturlig ut. Jag har fått bättre hy till skillnad från när jag använde andra foundations.
Bästa jag använt! Den enda foundationen som passar min känsliga problemhy, och som dessutom är ljus nog (N1 vintertid). Jag har kombinerad hy, och visst kan det se lite kakigt/torrt ut på de ställen där jag är flagig, speciellt om man bygger upp en hög täckning med flera lager. Hade problem med det ganska länge, men för ett par månader sedan upptäckte jag att om man sprayar en setting spray eller fuktspray efter applicering så smälter allt ihop och blir jättefint! Jag använder det här vattnet från Avène, det är lugnande och dämpar irritation. :) Bara ett tips!
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
#3 Kakig vill jag absolut inte vara, men å andra sidan behöver jag nog inte så mycket av produkten då jag har ganska fin hud :) Vore extremt härligt om den kunde bli ännu bättre av att använda detta märke!
#4 Tack så jättemycket för tipset! Jag har problem med torr hy nu på vintern och försöker återfukta extra mycket, men vissa dagar hjälper det ju ändå inte och så ser sminket fult ut. 😕 Har läst att man även kan göra egna sprayer vilket kanske vore något att testa det med. :)
Jag har Tikeis mineralfoundation och har haft den ett tag nu. Tyvärr är det enda jag gillar med den nyansen. Jag har N1 och det är exakt min hudfärg. Tyvärr ger den mig sämre hy och gör att jag ser ut som en öken i ansiktet. Rekommenderar everyday minerals jojoba mineralfoundation istället! Med den har jag aldrig sett det minsta torr ut.
Sweet as sugar, cold as ice, break me once i'll break you twice.
#6 Tack för tipset! Låter intressant, ska prova en burk nästa gång jag får pengar 🙂 Vi har samma hudton - vilken färg har du i Everyday Minerals?
#7 Använder fair nu under vintern! 🙂
Måste bara tillägga att man kan beställa prover först för att vara säker på att man får rätt nyans.
Sweet as sugar, cold as ice, break me once i'll break you twice.
#6 Intressant! Får kolla upp den om Tikei inte fungerar för mig :)
Jag mailade Tikei då jag kom på att jag ville lägga till en kabukiborste i min beställning och kunde inte ändra den på något sätt… Fick som svar att jag tyvärr var tvungen att göra en ny beställning men att de hade skapat en rabattkod till mig så jag slapp fraktkostnad! 😃 Härlig kundservice!
#8 Tack! Beställde hem ett provkit :)
#10 Har inte Tikei alltid fri frakt på alla beställningar? Men håller med om att deras kundservice är kanon, det är guldvärt! :) Riktigt snabba leveranser också.
#11 Jo till Sverige, men jag bor i Danmark och då är det 39 kr eller liknande. 😛
#12 Ah ja såklart, tänkte inte så långt 😊
#13 Äh jag tänker bara att alla vet/kommer ihåg var jag bor, haha 🤪 Men oavsett om det inte handlade om en stor summa är det skönt att slippa betala frakt igen, hihi
Fick hem paketet idag - så snabbt! Fick två rouge-prover med gratis också. 😃 Denna foundation är nog den bästa jag någonsin har testat ❤️ Den är så naturlig på mig och färgen passar perfekt! Har aldrig tidigare hittat en foundation som matchar min bleka (med ändå lite varma) hudton! Kabukiborsten är jättemjuk och skön att använda! Syns knappt att jag har foundation på, är jättenöjd! 🌺
15# Vad valde du för färg? Är också blek med lite varm hudton :)
Missa inte Månadens dvärgkanin - Sajtvärdinna på dvärgkaniner
Bunnysta@instagram
#16 Tog Peach 1 🙂 Det är en neutral färg (egentligen för folk med rosa underton men den valde jag för de gula brukar bli så orangea på mig) men hade jag haft varmare hud så skulle jag ta en Warm 1.
#18 Ja det har de också! På mig blir gult som sagt oftast för gult och rosa blir jätteskumt, men Peach var den som så mest neutral ut på skärmen så den blev det för mig och den passar jättebra 🙂