Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikettallmänt
Läst 477 ggr
Vaargen
0

fin hud..

Jag vill börja sminka mig, väldigt lite bara!

jag har en bb cream… :) tänkte först ha den och sen ett puder ovanför, tror ni det blir bra resultat? jag vill att det ska se fint ut utan att se ut som jag är så sminkad.. sen skulle jag vilja markera mina ögonbryn lite, vad är lättast tror ni ögonbrynspenna eller ögonbrynspuder? och har ni några mer tips gällande det? :)

[EvelinaL]
0

När man är nybörjare på ögonbryn så tycker jag det är lättast att ha en ögonbrynspenna som man kan sudda lätt. Kanske låter konstigt men den ska lixom inte vara så fast utan lite mer krämig för då kan man enkelt korrigera ifall det blir lite för mycket utan att behöva tvätta av sig allt sminket och börja om. Puder skulle jag säga är bra ifall du har fet hy annars behövs det nog inte, man kan också bara använda det i t-zonen (haka, näsa, panna) eftersom många är lite oljigare där. Men det är bara att pröva sig fram tills man hittar det som passar en.

hannaj98
0

bb cream och puder brukar funka bra! Tänk bara på att om du har torr hy bara använda väldigt lite puder, beroende på hur bb creamen är också, annars kan det lätt bli "kakigt". Har du oljig hy kan du använda mer puder för att matta ner. Testa dig fram helt enkelt så ser du vad som fungerar bäst. 

Jag tyckte att penna var lättast i början. Då behöver man inte fundera på hur mycket man tar på borsten och så. Kom ihåg att välja en färg som matchar din naturliga färg på ögonbrynen. Om de är väldigt ljusa kan du välja en liiite mörkare ögonbryns penna men inte för mycket. 

Detta är självklart bara min åsikt och hur jag tycker att det blir bäst. Alla har sina olika stilar och tekniker. 🙂

Det finns många bra "tutorials" på youtube om du vill ha mer hjälp :)