Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikettkläder
Läst 834 ggr
IceTee
0

Framhäva kroppsform

Jag skulle vilja få tips på hur jag bäst framhäver min kroppsform! Jag har ganska stora bröst, och en rätt smal midja, men min mage blir lätt svullen (stress, när jag fuskat med maten, mens och sånt kul) vilket gör att jag inte trivs i kläder som sitter för tight om magen (även om den kanske inte ser stor ut egentligen) Så jag är lite lost över hur jag kan framhäva midjan och brösten utan att strama åt om magen? Vet om att det finns sånna tröjor som nästan ser ut som de har en kjol längst ner, men de tycker jag verkligen inte är snygga :/ Tips? Länka gärna plagg (bilder eller sidor kvittar, det är mest för att få inspiration) som ni tror hade funkat!

Medarbetare på Skor iFokus

[EvelinaL]
0

Personligen älskar jag linnen som dennapå sommaren. Sköna, döljer magen utan att vara för pösiga samtidigt som brösten inte ser gigantiska ut som de lätt gör med ett tight linne.

IceTee
0

#1 men de trollar ju nästan helt bort midjan :/

leemland
0

#2 Jag tror att det är för att den är från asos curve (större storlekar).

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

[EvelinaL]
0

Det kan vara svårt att hitta något som visar midjan men inte sitter åt runt magen då är ju det enda jag kan komma och tänka på peplum men det verkar du ju inte tycka om.

Surpan
0

skaterklänningar då kanske? 🙂

/Surpan

IceTee
0

#5 ååh sånna klänningar finns ju! Älskar sånna! De borde väl snart dyka upp inaffärerna tycker man!

Surpan
0

#6 De är jättefina! Bör komma nu med vårkollektionen, kolla H&M, de brukar ha många såna.

/Surpan

IceTee
0

#7 ja, jag får göra det! Borde väl komma nu när som helst (eller så letar jag kasst) Men ang tröjor, finns det några som framhäver midjan och brösten utan att framhäva magen helt enkelt då? Det är just de här super tighta linnena som jag (för tillfället) inte klarar av. Finns det några mönster som är bättre än andra?

Surpan
0

#8 Egentligen så blir det väldigt svårt att framhäva en midja och dölja en mage samtidigt, det du skulle kunna testa är att ta ett tajt linne i en mörk färg och ha en väldigt skir topp/tunika över. då lyser ljuset igenom och man ser din kroppsform framifrån, men magen däljs, dels genom den mörkare färgen och dels genom tunikan. 

Skärp i midjan är ju också en klassiker. 

Kanske något sånt här fast med ett tunt svart skärp till? Jag vet ju inte var för färger eller mönster du gillar men du kanske kan få inspiration i alla fall 🙂

Sen, du gillar inte peplumtoppar, men det finns ju såna fast utan sömmen över magen så det blir inte lika uppenbart, utan bara samma form. Någonting sådant kanske skulle vara någonting? Som denna, eller denna.

Sen vill jag tipsa om den här snygga toppen också. 😍

/Surpan

IceTee
0

#9 ja, när de inte har söm blir det mycket bättre! Hade helt glömt bort "skärp-i-midjan"- grejen! Nu måste man bara hitta skärp man kan ha i midjan…

Surpan
1

#10 Jag har ett sånt här, jag gillar att det inte är hål utan att man kan sätta in piggen vart man vill 🙂

/Surpan

IceTee
0

#11 sånna är snygga! Synd bara att vanliga bälten inte funkar, de blir för lång "svans"

Surpan
0

#12 Ja, men om man tar den minsta storleken brukar det funka ändå, jag tar svansen och viker över hela skärpet så den hänger nedåt istället för ut åt sidan. Annars vet jag att många tar en liten snodd och sätter fast svansen med. 🙂

/Surpan

IceTee
0

Ja, jag får ut och leta helt enkelt!

neasfotografier
0

Peplum toppar? 🙂

Medarbetare på  Skor iFokus och TV iFokus
"I'm happy to be alive, I'm happy to be who I am."

Sindri
0

Jag känner igen mig lite i din figur. De senaste årens mode har verkligen inte varit smickrande för den figuren! Tur att jag kan sy!

Jag vill visserligen inte framhäva bysten, men det är ändå viktigt att både klänningar och toppar sitter åt lite under bysten. Annars ser man gravid ut.

Om du är sykunnig kan du själv sy in toppar så att de får lite mer kroppsform. Du kan låta dem svänga ut lite efter midjan utan att det blir peplum-effekt. På secondhandaffärer kan man ibland hitta toppar från 70-talet som har prinsessömmar.

Undvik klänningar och kjolar med veck eller rynkor som börjar i midjan. Hel- eller halvskurna kjolar blir snyggt. Om du har en veckad eller rynkad kjol kan du klippa bort lite på längden och sy en kroppsformad överdel på kjolen.
http://2.bp.blogspot.com/-pGq1xrkf6Iw/TryzjKQzjnI/AAAAAAAAEW4/Sg8SCsn9K9Y/s1600/RLG_3986.JPG

IceTee
0

#15 just det jag inte gillar :/ #16 ååh, tack för tipsen! Jag ska försöka lära mig vår symaskin, har ju ändå inget bättre om dagarna (sjukskriven). Secondhand var en jätte bra idé! Har inte varit inne i någon på länge faktiskt

Sindri
0

Second hand är räddningen för mig, som inte gillar mode. Man har råd att prova sig fram lite. Ett tips är att titta även på stången med extra stora storlekar. Hittar man bra kvaliteter och plagget inte är sytt i för många delar, är det bara att sy om.

Hittar man å andra sidan ett plagg som sitter som en smäck, men är i dåligt skick eller i syntet så kan man sprätta upp det och göra ett mönster av.

IceTee
0

#18 vad smart! Speciellt för någon som borde spara pengar och ändå inte gillar att spendera för mycket (får så himla dåligt samvete, jag boooorde ju spara)

[Udoon]
0

Har inte riktigt samma kroppsform som du, är mera som ett päron, men har samma problem med magen. Gillar sådana här toppar mycket: http://www.google.se/imgres?imgurl=http://wszafie.pl/uploads/d9/c6/12/Top-podkreslajacy-kobiece-atuty_10197_d9c612532c2f41633c37f8c5c8d75f61.jpg&imgrefurl=http://wszafie.pl/top-podkreslajacy-kobiece-atuty-10197&h=450&w=450&tbnid=aaf35kkyutBsoM:&zoom=1&docid=cD2ahMsxOMAYSM&itg=1&ei=-WEAVbHfLuGpygOywIKgBw&tbm=isch&ved=0CEEQMygYMBg

😮länken blev lite lång…Finns lite olika varianter, alla är inte så urringade, men det var den jag hittade först😃

men draperingen där fram med rynket eller vad man ska säga hjälper dölja magen när man blir uppblåst, tycker jag, fast den sitter ändå bra i sidorna så man ser midjan. Brukar oftast vara gjorde i mjukt tyg också vilket alltid är skönt.  bälte i midjan är ju annars alltid bra, HM brukar ha en del snygga inne ibland.

IceTee
0

#2 juste, sånna toppar ska jag kolla in! Urringningen gör mig inget 😊 

Får nog ta och kolla på HM igen, var ett tag sen nu faktiskt