Slinga detta hår?
Jag har då gjort avfärgning hos en frisör, så nu är mitt hår "kopparfärgat". Hade svart innan, o är naturligt blond. Nu skulle jag gärna vilja göra blonda slingor hemma, utan att gå till frisör (är vääldigt fattig!). Men frågan är hur det kommer bli på det här håret ? Kommer det bli knallorange/gult/vitt, ja vad tror ni ? Hon gjorde lite ljusa slingor när hon gjorde avfärgningen men dom tog inte så bra eftersom det var precis efter avfärgningen. Men nu har det gått 1,5 månad sen dess o jag är SÅ trött på den här färgen!
Så, vad säger ni ? Vad för nyans av blond borde jag välja ? Nån askblond, en mera gul, en platinablond?

tror de kan bli jätte fint, köp en blondering o använd till slingor eller dessa små slingpaket, vet inte ritkgt vilket märke det är, har ett hemma så ska kolla när ja kommer hem.

du kan ju även välja att göra väldigt många om du vill ha håret blondare.
kan visa en bild på mig senare där ja blonderat mig genom att göra slingor i hela håret.
#3, ja gör mer än gärna det :)
Jag tänkte använda en hätta o dra ganska tunna o då väldigt många slingor, vad tror du om det ? :) Jag är bara rädd för att det ska bli några konstiga skiftningar i knallorange eller så ^^ Men när frissan gjorde blonda slingor så blev dom ju faktiskt lite ljusare o inte alls nån konstig färg, bara att det inte fäste så mkt på mitt hår just då. Så det borde väl va ok antar jag ^^

ja använde alla hål i en hätta + att ja gjorde kanske 30-40 extra hål. ska leta fram en bild.
Tror inte alls det lär bli nån konstig färg.
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Ha i färgen längre än det står på paketet bara.. Brukar väl stå 30-45 minuter nånting tror jag.. När jag blekte mitt hår hemma gjorde jag det två gånger, hade i färgen närmare två timmar båda gångerna.. Och då hade jag fortfarande gula skiftningar i håret.
Visserligen hade jag brunt innan, men inte mörkt.. Så en omgång i 45 minuter har jag väldigt svårt att tro skulle räcka för din del, om du inte vill ha det orange/gult såklart. ;)
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
Jag provade faktiskt att slinga bara två slingor bak i underhåret i nacken igår (o slängde resten av färgen sen såklart), å de blev ljust, men gul/orange-skiftningar som misstänkt =/ Hade i det en timma. Är rädd för att det ramlar av eller så om man har i det för länge ?
Tänkte kanske köpa silvershampoo, men hur blir det om man har i det i håret när jag fortfarande har lite av det andra håret kvar ? O hur lång tid tar det egentligen innan de fula skiftningarna försvinner i håret ? Jag menar, dämpas det ganska fort så kan jag stå ut :P
Nu orkar jag inte fundera mer, jag kör ikväll! ^^ Tycker mitt hår ser så förjävligt ut nu, så vad gör det om det blir förjävligt i en annan nyans liksom ;D