Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikettskönhet
Läst 2556 ggr
Taci
0

Slinga detta hår?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har då gjort avfärgning hos en frisör, så nu är mitt hår "kopparfärgat". Hade svart innan, o är naturligt blond. Nu skulle jag gärna vilja göra blonda slingor hemma, utan att gå till frisör (är vääldigt fattig!). Men frågan är hur det kommer bli på det här håret ? Kommer det bli knallorange/gult/vitt, ja vad tror ni ? Hon gjorde lite ljusa slingor när hon gjorde avfärgningen men dom tog inte så bra eftersom det var precis efter avfärgningen. Men nu har det gått 1,5 månad sen dess o jag är SÅ trött på den här färgen!
Så, vad säger ni ? Vad för nyans av blond borde jag välja ? Nån askblond, en mera gul, en platinablond?

Taci
0

Såhär mörkt är det inte egentligen, blev lite knas med ljuset o så.

LinneaG
0

tror de kan bli jätte fint, köp en blondering o använd till slingor eller dessa små slingpaket, vet inte ritkgt vilket märke det är, har ett hemma så ska kolla när ja kommer hem.

LinneaG
0

du kan ju även välja att göra väldigt många om du vill ha håret blondare.
kan visa en bild på mig senare där ja blonderat mig genom att göra slingor i hela håret.

Taci
0

#3, ja gör mer än gärna det :)

Jag tänkte använda en hätta o dra ganska tunna o då väldigt många slingor, vad tror du om det ? :) Jag är bara rädd för att det ska bli några konstiga skiftningar i knallorange eller så ^^ Men när frissan gjorde blonda slingor så blev dom ju faktiskt lite ljusare o inte alls nån konstig färg, bara att det inte fäste så mkt på mitt hår just då. Så det borde väl va ok antar jag ^^

LinneaG
0

ja använde alla hål i en hätta + att ja gjorde kanske 30-40 extra hål. ska leta fram en bild.

Tina-A
0

Tror inte alls det lär bli nån konstig färg.

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

LinneaG
0

hittade inte någon direkt bra bild på den här datorn, hade ljusare än så här.

Alex
0

Ha i färgen längre än det står på paketet bara.. Brukar väl stå 30-45 minuter nånting tror jag.. När jag blekte mitt hår hemma gjorde jag det två gånger, hade i färgen närmare två timmar båda gångerna.. Och då hade jag fortfarande gula skiftningar i håret.

Visserligen hade jag brunt innan, men inte mörkt.. Så en omgång i 45 minuter har jag väldigt svårt att tro skulle räcka för din del, om du inte vill ha det orange/gult såklart. ;)

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Taci
0

Jag provade faktiskt att slinga bara två slingor bak i underhåret i nacken igår (o slängde resten av färgen sen såklart), å de blev ljust, men gul/orange-skiftningar som misstänkt =/ Hade i det en timma. Är rädd för att det ramlar av eller så om man har i det för länge ?

Tänkte kanske köpa silvershampoo, men hur blir det om man har i det i håret när jag fortfarande har lite av det andra håret kvar ? O hur lång tid tar det egentligen innan de fula skiftningarna försvinner i håret ? Jag menar, dämpas det ganska fort så kan jag stå ut :P

Taci
0

Nu orkar jag inte fundera mer, jag kör ikväll! ^^ Tycker mitt hår ser så förjävligt ut nu, så vad gör det om det blir förjävligt i en annan nyans liksom ;D