Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikettskönhet
Läst 816 ggr
[Sabina]
0

Snällt lösögonfrans-lim

Jag har fått ett stort antal lösögonfransar men har inget lim till dessa.
Jag har extremt torra och känsliga ögon och undrar om det finns något lösögonfrans-lim som är extra snällt mot ögonen?
Jag använder också linser (engångs-) om det har någon betydelse för sammansättningen för limmet.

MilaandMrfluffy
0

Du borde prova ut Peggy sage Paris eyelash glue. 

http://www.peggysage.com/en/false-eyelashes/130920

MilciaPL & The Gang

[Sabina]
0

#1 Tack för svar. 🙂 Finns det att köpa i Sverige?  (jag är dålig på detta med lösögonfransar hehe)

MilaandMrfluffy
0

Inte i butiken på stan men på sidan där eller skriv i google. peggy sage ögonfrans lim

MilciaPL & The Gang

Jojaton
1

Bonvisage.se säljer Peggy Sage.

Annars har Ardell ett latex-fritt lim. Det är många med känsliga ögon som reagerar på latex.

Johanna - Instagram

[Sabina]
1

#4 Tack så mycket för hjälpen 🙂.
Så bra att du nämnde det med latex för det tål jag inte, får klåda på händerna av latexhandskar osv. Det hade jag aldrig tänkt på om du inte nämnt det. 🙂

[Tilde]
1

Det enda jag tål är det från Ardell, det är både jättebra, hållbart och snällt mot (mina) ögon. 🙂

Jojaton
0

#6 Använder du det med en liten borste eller det i tub? För tror att Ardell har två olika lim och det är det med borste som är latexfritt! Hittar inte det på Kicks hemsida, men har sett det på Åhlens osv, så det borde gå att hitta! :)

Johanna - Instagram

[Tilde]
0

#7 Jaha det visste jag inte! Har använt det på tub, men det andra lät ju bra det med (speciellt om det är latexfritt). :)

[Sabina]
0

#7 Tack så mycket för klargörande. Måste försöka ta mig till Åhléns snarast 🙂