Lena läppar fort?
Vad är ert bästa tips på att få så lena läppar som möjligt (få bort fnas helt enkelt) så fort som möjligt? Jag kommer sällan hemifrån, men imorgon ska jag på möte och sen ska jag och pojkvännen fika. Då vill jag få prova läppennan han gav mig, men nu är läpparna alldeles fnasiga 😭 då kan man inte få till något snyggt på läpparna! Vad är era dunder-kurer där jag inte behöver springa och handla (lite svårt nu nämligen)
Medarbetare på Skor iFokus
Borsta läpparna med fuktig tandborste för att få bort fnaset och smörj in dom med rikligt av något cerat med bivax eller honung eller en fet salva.
Fungerar jättebra på mig som är en riktig torris och som blir superfnasig på vårvintern
Du kan göra en egen läppskrubb av socker och lite olja och sedan är det bara att skrubba med det på läpparna och sedan köra med ett riktigt bra läppbalsam alternativt rapsolja.
Testar en läppscrubb nu ikväll 👍 brukar använda en fuktig frotté handduk att scrubba med, men får aldrig bort allt då… tror ni en läpp-scrubb är bättre?

skulle testa nån form av "sockerskrubb", vatten och strösocker, eller kanske bättre med lite vanlig matolja och strösocker, rör ihop och massera försiktigt så det fnasiga filas bort, men inte så hårt att du får sprickor. Sen skulle jag satsa på att köpa ett färglöst Eight Hour cream (läppstift) från Elisabeth Arden, det är toppen, mycket dyrt men väl värt det tycker jag!

fler med samma tanke 😎
#4 oj! Den kostade lite, haha (säger tjejen som använder lancôme hypnôse mascara…) Ska dock definitivt kolla på den!

Men den är toppen! Köpte den förra sommaren för första gången och mina läppar har aldrig varit så bra hela året. Vet att en kollega använder tubkrämen av samma, även till läpparna, hon tycker det funkar super och det blir ju drygare och på så sätt billigare i längden. Men jag gillar inte att kladda med fingrarna så det blir "läppstiftet" för min del.
Sov med ett tjockt lager Helosan på läpparna. Skrubba dem försiktigt med en tandborste på morgonen.
Testade svrubben igår och tog på mitt läppbalsam, men det är ingen jätte-skillnad idag heller… Fortfarande fnasiga som attan (okej, lite bättre, men fortfarande fnasiga) Hur ofta vågar man scrubba tro?
#8 helosansalva har jag bara för fötterna, haha, tror du den funkar? (Den borde ju vara ännu fetare eftersom fötter behöver väldigt feta krämer)
#10 Det funkar väldigt bra för mig iaf. 🙂
#11 ska testa det inatt och se ifall det hjälper :)
Drick mycket vatten och använd kådsalva på läpparna (man kan göra egen, det finns recept på hållbar livsstil).
Före jag började med det hade jag så torra läppar att dom blödde, nu har jag fin fina läppar
l'm back
Mary Kays Satin Lips! En tub med scrub och en tub med lip balm, sen kommer du aldrig mer använda lypsyl :) Det kostar lite också men är värt det!
/Christine
Jag är lite sen, men så här gör jag om jag måste få bort det fort:
Ta en varm dusch så att alla hud verkligen är mjuk innan du skrubbar. Kör på med olivolja + salt/socker (jag föredrar salt faktiskt..) Skölj och sen gnugga torrt med en ren frotté handduk.
Tricket är att mjuka upp huden med varmt vatten innan så du verkligen får bort allt i peelingen 🙂
/Surpan
#15 jag ska testa det! Tack! Ska kolla in alla produkter ni rekommenderade också!
ta honung och socker blanda så det blir en läpp scrubb. Eller så kan du borsta läpparna ,ed fuktig tandborste det är jätte bra
MilciaPL & The Gang
Jag brukar skrubba hårt med en tandborste haha.. Det är verkligen inte bekvämt alls, men det är det enda som hjälper för mig. Man får verkligen skrubba HÅRT så det gör ont och ha tandborsten rätt blöt så att det glider lite bättre. Sedan tar jag på ett läppbalsam som är skonsamt och rejält mjukgörande. Jag gör det dock bara när jag ska läppstift på mig, så max någon gång i veckan.
Får se ifall jag hittar en gammal tandborste då! Ska nämligen iväg ikväll igen, och hade velat ha något på läpparna då!
Jag får mest ont i läpparna när jag försöker använda skrubb eller tandborste etc. För mig har det funkat jättebra att lägga på ett generöst lager idomin innan jag går och lägger mig och sen ett tunt lager innan jag sminkar mig på morgonen. Mina läppar är jättemjuka och jag har inga problem med att dom är "fnasiga". 🙂
- Medarbetare på Lockar ifokus.
https://nouw.com/rosettagabriella - In och läs!