Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikett: skönhet
Läst 582 ggr
[Murvel]
0

Morgontvätt :)

Jag tvättar alltid ansiktet med vatten på morgonen, egentligen mest för att vakna till lite. Nu har jag börjat tänka på att vatten rimligen inte tvättar bort den nattkräm jag alltid sover med, och att jag alltså har smått  "oren" hud när jag sedan sminkar mig inför dagen.

Hur gör ni när ni tvättar ansiktet på morgonen? Använder ni en rengöringskräm (varför?) eller kör ni bara med vatten?

Scorpio97
0

Jag tvättar med enbart vatten. Är jag torr smörjer jag med lite mandelolja. Ibland tvättar jag inte alls. 

Använder enbart produkter som går att tvätta bort med enbart vatten. Inga silikoner eller mineraloljor alltså.

//Jessie

[EvelinaL]
0

Jag har väldigt torr hud och jag tvättar ansiktet med HTH's dusholja både morgon och kväll innan jag lägger min dagkräm.

citytjejen
0

Jag gör som min hudterapeut rekommenderat och det är att använda endast ansiktsvatten på morgonen för att få bort resterna av nattkrämen. När jag gjort det smörjer jag med dagcreme, ibland serum och ibland även lite brun utan sol. Använder Decleor.

/Christina

JustMySelf
0

Jag använder min sminkborttagning på morgonen. På kvällen använder jag ett medel för ögonen och ett för resten av ansiktet, och det är det jag använder till resten av ansiktet som jag använder på morgonen också.

[Udoon]
0

tvättar med vatten på morgonen eller oftast inte alls. tycker sminket går på bättre om jag inte är helt nytvättad, blir lätt lite torrt och fnasigt annars. och jag tvättar ju på kvällen, kör med ansiktsvatten och  serum+fuktkräm efter, så jag är ju ren på morgonen egentligen.

Jojaton
0

Jag kör lite olika, just nu använder jag en face wash/mask från Niveas Visible Clean på morgonen. Innan den här körde jag med Philosophys Purity Made Simple Cleanser, det är fortfarande en favorit.

Johanna - Instagram