Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikettsmink
Läst 469 ggr
densomundrar
0

Transparent puder

Har på senaste tiden stått lite modell och skulle behöva ett transparent puder för att jämna till hudtonen och få bort en glansig hy som stör i bilderna.

Någon som har något bra tips på en sådan och vad man bör ha under?

Uppskattar all hjälp, då sminkning inte riktigt är min grej.

[Udoon]
0

transparent puder har ju inget pigment, så jämnar inte ut hudtonen nämnvärt, utan bara glansen. testa mineralfoundation kanske?

Javix
0

Inte så smart att ha ett löspuder tror jag. Det är sånt som skapar "mjölansiktet" på kändisar, när det är blixt. Men man kanske kan förhindra det? Testa ett färgat löspuder istället. Jag har hört mycket bra om make up stores.

[EvelinaL]
0

Jag skulle rekomendera det här pudret, det är inte transparant men tunt och blir inte alls kakigt när man lägger på som vissa andra puder kan bli, desutom är det otroligt lent att ha på huden.

densomundrar
0

Anledningen till att jag vill ha ett transparent puder är för att jag då kommer att slippa ha en massa olika nyanser, då man är olika brun/vit beroende på vilken årstid det är.

Eller tänker jag fel?

Javix
0

#4 testa mac mineralize skinfinish natural, jag har hört att det ska vara mycket bra och inte se kakigt ut alls. Jag vet inte det där med färger så bra, men om du har möjlighet kan du ju gå till en mac butik och fråga, de brukar vara ganska proffsiga.

densomundrar
0

Ok, ja, jag får nog gå till butik och be om hjälp,

Jojaton
0

#4 ett transperant puder kommer ju enbart att matta ner, vill du att det ska jämna ut hudtonen måste du ha färg i det. Men gå till Kicks, Make Up Store, eller MAC (beroende på vad som är närmast/enklast för dig) och be om hjälp :)

#2 Det är inte just löspuder som skapar mjölansikten, utan HD puder. Ett vanligt löspuder skapar inte sådan flashback - det är ju precis samma produkt som ett vanligt puder, bara att man inte pressat det 🙂

Johanna - Instagram