Foundationproblem HJÄLP!+
Hej! Tänkte nu berätta mitt foundation problem… vilken foundation jag än köper blir den allde brun nör ja applicerat den. Har provat ca 5 olika och alla blir bruna. Även provat med färgat o transparant puder och hjälper inte.Det blir kanske 2-3 nyanser brunare än innan och det ser ju inte klokt ut när min hals är nästan vit. Så jag undrar nu, kan ni tipsa om en foundation o ett puder som har bra täckning som inte blir brun som MÅSTE vara jätteljus, det bästa skulle om den var nästan vit. Skulle betyda mycket om ni gav tips. Behöver heller inte kosta typ 500 då jag i nuläget inte har ekonomin för det.
Köpa en ljusare nyans?
Jag skulle rekommendera att investera i en vit foundation som du sedan kan blanda med din vanliga foundation för att få rätt färg. Den här från MAC är populär.
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
Gå till en kicks/ annan smink affär och be dem om hjälp, gör jag alltid!
#1 Köper alltid den ljusaste som finns.
#2 den blir inte som visst maskeradsmink, att den blir sådär torr o sprickig, utan det som en vanlig foundation? Vet du hur täckande den är k
#3 gjort det varje gång o bet om hjälp o färgen har oftast sett bra ut i affären då ja testat (självklart på ansiktet) men efter ett tag blir den brun. så verkar inte hjälpa
#7 Tack för infon. Skall definitivt testa. Skall bara spara lite pengar. Tack för tipset!