Skinnjacka
min älskade skinnjacka som jag haft i några år är totalt trasig nu. Den var köpt på bikbok och höll förvånansvärt bra, men i somras ramlade det av så pass mycket skinn (fejkskinn såklart) att den bara ser skabbig ut haha -.- letade jättemycket i affärerna men hittade ingen liknande. Och nu när det börjat komma in skinnjackor igen verkar det fortfarande vara samma modeller :/
Så jag undrar om ni har nått tips på nån bra hemsida som säljer skinnjackor och som inte är alltför dyra? Vill inte lägga mer än 500 kr när det är fejkskinn.
Modellen jag vill ha är alltså skinnjackor som har muddar längst ner vid armarna och vid kragen. Inte den där tunnare sorten som dom har på hm/gina/osv som man i princip bara kan ha uppknäppt för att den ska se bra ut, och som oftast är väldigt kort i midjan. Skinnjackan jag hade tidigare var liksom så pass varm att man fortfarande kunde ha den på hösten/vintern, men såg samtidigt inte för vintrig ut för att kunna ha den regniga sommardagar.
Skulle vara jättetacksam för hjälp! :)
(givetvis hittade jag en bild där det såg bra ut med jackan stängd, men på mig personligen ser det aldrig bra ut med dom där jack-modellerna haha ^^)
Finns ganska bra utbud på Gekås i Ullared om du har möjlighet att åka dit.
#1 jaa D: fanns förmodligen fler för några år sen när jag köpte min. men trodde ändå att det skulle finnas alternativ i butikerna - än att alla måste gå runt likadana jackor -.-
tack för tipset :) men som sagt känner jag inte för att lägga ut så pass mycket pengar :o
#2 tyvärr :( bor typiskt nog ca. 6,5 timme ifrån så var flera, flera år sen jag var i göteborgstrakten.
åh tack vad snäll du är! :D har aldrig sett en skinnjacka med huva (som 3an) men älskar huvor och tycker det är nackdelen med skinnjackor, så den är absolut ett alternativ! :D ettan var nog ändå min favorit, den såg jättefin ut och bra pris :) fyran tror jag dock var en killjacka 😇
Och så såg jag nu att det var gratis retur också! är ju alltid supersvårt att veta storlek (vissa plagg har jag xs på och andra m liksom haha) Tack så jättemycket för hjälpen 😃
det här var lite underligt dock, på den med huvan står det:
längd: normal längd
(plaggets längd: 55 cm i storlek S
Ärm: 64 cm i storlek S)
På den andra som jag sa var min favorit står det:
längd: kort
(plaggets längd: 55 cm i storlek S
Ärm: 64 cm i storlek S)
Vill ju inte ha en kort modell så frågan är vilket som stämmer x)
Alltså bägge har ju samma längd så¨de är nog bara lite förvirrade 😉 Såg nu att sista var en herrjacka, sorry! Kul att du gillade flera!
/Surpan
haha jaa måste vara så x) men eftersom det var gratis retur så kan jag ju chansa och se vad jag tycker om den :)
haha ingen fara 8D
Ja men gört! Hoppas du blir nöjd!
/Surpan
hämtade jackan idag och tror jag ska behålla den! :D tyvärr gick inte mobilen i fickan som jag tyckte var så perfekt med min förra, och den är nåågot tunnare än vad jag hade hoppats. Men den var jättesnygg, särskilt kragen som man kunde fälla upp 😃 så det var ett väldigt bra tips du hade!
Kul att det blev bra! 🙂
/Surpan