vinterläppar
Antar att det är fler än jag som får alldeles torra och nariga läppar under den här årstiden -.- men finns det nån som har nått bra knep mot det? Nån bra salva eller så? Tycker inte att idomin gör nån direkt långvarig förbättring så tar gärna emot nått annat tips :) inga svindyra grejer dock :)

Försvarets hudsalva är en variant. Det finns en del salvor med karbamid också, men just det där stiftet gillar jag starkt. Jag spelar flöjt, och det är ett elände när läpparna börjar flaga, men i stort sett vilken olja som helst, vanlig matolja, olivolja, kokosolja, sesamolja och andra fungerar bra för mig.
body shop har ett läppcerat med kakaosmör i, kostar ca 70 spänn men sjukt värt det, jag var helt taggig och sårig om munnen förra vintern och det tog bort det på ett par dagar.
Kokosolja morgon och kväll, då ska det vara ekologisk kokosolja å det är inte så dyrt faktiskt. :). Under dagen kan man antingen lägga på mer kokosolja eller ha en läppsyl med olja i. Det har jag och det fungerar perfekt!
Jag brukar smeta på ett tjockt lager Helosansalva innan läggdags. Kladdigt och smakar sådär men på morgonen är läpparna fantastiskt mjuka!

Jag brukar göra en läppskrubb och sen vara noga med att smörja in dom.
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Kika gärna in på min blogg
#3 okej 8D vart kan man köpa sån kokosolja? Är det typ på apotek eller vanliga mataffärer? Eller blir det väldigt kladdigt? Är ju bra att få tips på sånt man kan ha på till kvällen och ha under natten, men vill gärna ha nått som funkar att ha på under dagen också :) men då får jag kanske kika efter läppsyl med olja i då, för det jag har nu gör iofs att det känns bättre för stunden men det blir knappast bättre i längden :/
#5 okej tack för tipset! :)
#6 vad smörjer du in dom med? är tips på sånt jag gärna vill ha (:
#7 åh den lät väldigt bra när jag googlade den! :) Vart köper man sån?
fast läste om nån som hade fått massa utslag av den, men då förmodar jag att det inte är något du råkat ut för? 8)
#8 Du kan köpa det i mataffärer! Alltså jag upplever det inte så kladdigt då kokosoljan är i fastform innan man värmer det i handen. (Använd en liten spatel eller en sked när du tar upp oljan så håller sig oljan längre + om man vill kan man använda det i maten då också.)
Man behöver så himla lite för att lägga på läpparna så. Men jag upplever det som sagt inge kladdigt. Perfekt när man drar på sig ansiktskrämer osv innan man ska sminka sig så hinner båda torka.
Men jag skulle inte ta och bära på hela burken vart jag än gick så därför har jag en lypsyl med mig!
The body shop vet jag har bra lypsyler med kokosolja i, dock vet jag inte hur mycket det kostar men det är ju bara att gå och kika.
Sen kan du använda kokosolja till så mycket mer, t ex i mat, hårinpackning, smörja in kroppen, lägga i topparna på håret, smörja in naglarna så de inte torkar ut m.m. :)
Bepanthen! Finns på Apoteket bland bebisgrejerna. Är egentligen en salva för torra bebisrumpor men gör underverk på torra läppar.
It's nice to be important, but it's more important to be nice!
#12 tack så mycket för svaret!!
#13 okej! 8) frågade om det tidigare i tråden men fick inget svar. har nämligen kvar massa sån sen min senaste tatuering men var osäker på om det verkligen funkade på läpparna ;D
#14 Ah, måste ha missat den kommentaren. Jodå det går skitbra :)
It's nice to be important, but it's more important to be nice!
EOS :)
Apoteket brukar ha bra läppbalsam med bra ingredienser, t.ex. EOS och Love & Toast (som jag själv använder just nu) :)
//Flöffo