Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikettkläder
Läst 1239 ggr
Ung1969
0

Pälshatt/mössa

Hej allesammans ! Det är så att jag söker lite olika typer pälshattat främst och lite mössor . Jag Googlar och söker hittar många finna både på bilder och bloggar men dock inte någon webbshopp har ni tips på några söker främst vitt ljus crem hatt som Är mer kvadratiskt http://m.shopalike.se/www/detail/33049480/ som denna läng Eller med ljust brun http://fscomps.fotosearch.com/compc/CSP/CSP296/k2963442.jpg som denna . Har ni några tips på bra webbsidor eller affärer. Jag hittade ju en inne på Åhléns men den såg bara ut som ett söndertrasat asss . Notera pälsen kan lika gärna va äkta och fejk

EvaLuna
6

Här är ett tips

http://www.peta.org/feat/chineseFurFarms/index.asp

Varning för starka bilder

Ung1969
2

Söker tips på var man kan inhandla en tack . Och fejk pela går bäst men älta är också överänskomligt

[Udoon]
0

om du inte vill stödja den djurplågande pälsindustrin kan du ju kolla i 2nd hand butiker, emellanåt finns det mycket liknande mössor på såna ställen.

Ung1969
0

Behövs rinte vara identiska bara liknande helst fejk päls men då ska den va snygg också ingen som sätt i någon butik ?

lollynonna
1

#1 åh gud jag började gråta. stackars djuren som blir flådda levande… tänk så ont  de måste ha. och TS köp inte äkta päls. köp fake. fake är billigare,bättre,och i vissa fall snyggare. det är så himla hemskt och jag tror inte att du vill ha en mössa från ett djur som har plågats så mycket.

(eller ja äkta päls är väl "snyggare" men jag tycker att det är så mycket mer värt att köpa fake.)

// Linah 

Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

mmois98
2

Håller med #5 !!

Stödj inte pälsindustrin, för det är mycket hemskare än vad du tror! Det är riktigt brutalt, så snälla tänk om och gör rätt. Fake päls kan vara minst lika snyggt! Och smärtfritt för djuren.

Ung1969
2

Jag bad om tips vart man kan hitta en snälla varför kan man inte hålla sig till ämnet utan att det spårar ut jag vill ha tips på affärer och hemsidor främst med konst päls men äkta går också bra

mmois98
6

Vi säger bara att det är väldigt respektlöst mot djuren att ha äkta päls. Därför tänker vi inte hjälpa dig stödja pälsindustrin och visa vilka sidor det finns och hoppas att ingen annan vill det heller. "äkta går också bra" Nej det tycker inte jag eller de andra som kommenterat därför vi framför våra åsikter om äkta päls :)

Ung1969
1

Men Gud vad vidrigt de finns ju bra ställen döende gör päls och åter igen jag sökte tips på främst fejk päls . Det där vidrigt barnsligt är vi vuxna eller barn och var är andmin som kan hålla ordning herre jösses dagis nivå har man inga tips på bra ställer kommentera inget alls istället .

CLind
8

Hålla ordning? Vi är 2014 och du vill bära äkta päls!!! Då tycker jag du också ska klara av de inlägg som visar hur handeln med äkta päls går till. Skrik inte "admin"  så fort nåt inte passar dig. Hur sjutton tror du billig äkta päls blir till? Vem tror du får lida och då menar jag lida?  Det finns inga kommersiella bra ställen som säljer döda  glada djur som dödats med kärlek och omtanke för att du ska kunna bära päls för du tycker det är snyggt.

CLind
0

menar givetvis 2015

Ung1969
0

Vem sa att jag söner biliga tack för alla trevliga svar . Admin fina häst för stt hålla ordning och de enda jag bad om va tips på sfärer sajter och som både häst och hund folk kan man aldrig hålla sog till ämnet åter igen var min fråga om tips på sajter de flöt i väg i annat . ibland är Det bättre att inte svara alls . tre trevlig sajt hit kommer jag forttsätta fråga om fler saker :D

[Udoon]
1

#12 wow. eh… ok. skön inställning det där.

för övrigt så skiljer det inte särskilt mycket på dyr och billig äkta päls, djuren plågas och dödas ändå.

missan´s
1

Håller fullständigt med om det här med äkta päls - det är fullkomligt oetiskt och vidrigt rent utsagt. Och det där är bara ett exempel. Men vad sägs som att göra en ny tråd om det här? Intressant ämne är det ju och jag tror att TS har fått lite förstånd i alla fall så att han/hon inte köper äkta päls.

Men jag ska hålla mig till ämnet nu och länka till en fejkpäls-mössa:

- Vit/svart mössa med fuskpälsboll

Vänliga hälsningar Ellen GladStjärnor

VildaVittra
1

#14 Och det är då etiskt med miljövidriga petroleumprodukter som förgiftar vilda djur under produceringen och dessutom är en ändlig resurs?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

missan´s
0

#15 Nej det har jag inte sagt.

Vänliga hälsningar Ellen GladStjärnor

VildaVittra
0

#16 Varför länkade du då till en sådan produkt direkt efter att du skrev att det var oetiskt med äkta päls?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

EvaLuna
0

Se på din dator / telefon / surfplatta: miljövidriga petroleumprodukter. Till den går elsladd, nätanslutning, lurar: miljövidriga petroleumprodukter. Du tvättar kanske håret med schampoo ibland? Miljövidriga petroleumprodukter. På ditt golv, i ditt kylskåp, din mikrovågsugn, i skåpen med plastbunkar, på väggarna målade med färg, i bilen/bussen/tåget du åker med ibland: miljövidriga petroleumprodukter. I träningskläder, skor, pennan du skriver med, lister runt dörrar & fönster, på mjölkpaket, smörask, runt osten, i diskborsten: miljövidriga petroleumprodukter. Dina kläder är kanske inte växtfärgade? Borstar du tänderna med en tandborste? Tandkräm till? Miljövidriga petroleumprodukter

Fast du har såklart inget av detta? Då är det ju bra att undvika syntetmaterial i mössan oxå & klaga på dem som funderar på att köpa en.

Att däremot tro att päls är miljövänligt är riktigt korkat. Djuruppfödning  av detta slag är allt annat. Dessutom kan man inte använda djurens hud som den är. Den skulle ruttna eller torka ihop. Den bereds & garvas för att kunna användas som kläder. I garvning används t ex krom som är en giftig tungmetall, bland en hel mängd andra miljövidriga kemikalier

VildaVittra
4

#18 "Se på din dator / telefon / surfplatta: miljövidriga petroleumprodukter. Till den går elsladd, nätanslutning, lurar: miljövidriga petroleumprodukter. "

Köper begagnade som folk ska kassera. 

"Du tvättar kanske håret med schampoo ibland? "

Nej, aldrig. 

"På ditt golv"

Trägolv från 1700-talet.

"i ditt kylskåp"

Begagnad.

"din mikrovågsugn"

Har ingen.

" i skåpen med plastbunkar"

Har inga.

"på väggarna målade med färg"

Bor som sagt i ett gammalt 1700-talstorp där jag använder den tidens material vid renovering.

"i bilen/bussen/tåget du åker med ibland"

Cyklar.

" I träningskläder, skor"

Tillverkar själv av till 99% naturmaterial eller köper begagnat. 

"pennan du skriver med"

Blyerts.

"lister runt dörrar & fönster, "

Trälister från 1700-talet målade med linoljefärg, linolja är inte petrolium om du inte visste det. 

"på mjölkpaket"

Köper i glasburk från bonden.

"smörask, runt osten,"

Tillverkar själv. Alternativt köper från tillverkaren i vaxade rundlar.

" i diskborsten"

Du vet alltså inte att det finns plastfria diskborstar? Intressant.

"Dina kläder är kanske inte växtfärgade? "

Naturfärgade, dvs jag använder ull i från djur med olika färg, förutom det begagnade jag köper.

"Borstar du tänderna med en tandborste? Tandkräm till? "

Du borde verkligen surfa in på en ekobutik och se hur många alternativ det faktiskt finns.

Så, har du något att komma med? 😃

[Udoon]
2

#19 din situation=/= andras situation. bra att det funkar för dig men alla kan inte gå till sådana längder för att vara miljövänlig, tyvärr :(

VildaVittra
1

#20 Fast man kan hoppa över att köpa petroleumprodukter där det finns alternativ, speciellt när det gäller trendprodukter. Vill man inte ha päls finns ju yllemössor, med lite virkkunskaper kan man göra den så den ser "pälsig" ut om det är stilen man är ute efter.

Sedan tycker jag inte att något av det jag skrev var "sådana längder" utan saker de flesta kan genomföra, jag är faktiskt värre än så.

JMax
1

Respektera ts fråga och vänligen håll er till ämnet!

Starta gärna nya trådar gällande päls och miljö.

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!