Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikett: smink
LĂ€st 4078 ggr
[pe3rks]
0

Pancake makeup?

Halloj! đŸ€Ș

Har hört om nĂ„got jag tror heter pancake makeup och ska vara bra för att dölja Ă€rr. Har prövat lite olika, och försökt tĂ€cka, men det ser bara konstigt ut. Liksom tjockt och kakigt. Och tar man ett tunt lager lyser det igenom. 

Vet ni om det finns nÄgot som ska vara bra för att dölja sÄnt? NÄgon som helst sitter kvar ocksÄ?

Tacksam för svar!

[EvelinaL]
0

Jag har hört att sheer cover ska vara bra för att dölja sÄnt dock Àr det ganska dyrt men kanske nÄgon annan typ av mineral make up.

Jojaton
8
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vad Àr det för typer av Àrr du har? Jag skulle rekommendera att jobba med kontrastfÀrger och försöka korrigera fÀrgerna istÀllet, det krÀvs mycket mindre produkt för att tÀcka och blir dÀrför inte lika kakigt.

För att tÀcka det hÀr Àrret har jag anvÀnt Make Up Store Cover All Mix, lite MUS Studio Foundation för att fÄ rÀtt fÀrg och sen fixerat allt med ett puder (MUS Dual Foundation)

Johanna - Instagram

Surpan
1

#2 Wow, vilken tÀckning!

Jag förstĂ„r att man vill dölja Ă€rr ibland, men jag tycker Ă€rr Ă€r sĂ„ himla vackert! đŸ™‚ Ă„rr Ă€r livets tatueringar!

/Surpan

[pe3rks]
0

#2 Riktigt bra tĂ€ckning! 
Det Ă€r Ă€rr pĂ„ underarmarna jag vill dölja, vilket inte alltid Ă€r det lĂ€ttaste. 
FÄr kolla upp det :)

Jojaton
0

#4 Vill bara sÀga att det tar tid att tÀcka ocksÄ, jag tror jag satt nÀstan en timme för att fÄ det bra. Nu Àr ju det Àrret vÀldigt stort, men ÀndÄ.

Johanna - Instagram