Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikettskönhet
Läst 1574 ggr
Taci
0

Ögonfransböjare

Spelar det nån större roll vad för ögonfransböjare man använder egentligen? Min billiga böjare från Hm funkar bra, men fransar böjer sig neråt efter ett tag igen, är det så med alla böjare eller ska man satsa på ett annat märke för att få ett mer långvarigt resultat ? :)

ciss
0

Jag tror att alla böjare ger nästan samma resultat. Har haft två jättebilliga saker som böjde bra, och en dyr som böjde lika bra. Har en från H&M jag med, tror jag i alla fall, vet inte säkert.

Finns ju värmeböjare också, stora (och enligt mig klumpiga) saker som är varma = böjer fransarna bättre. Har hört att de är jättebra, kostar 99:- kronor. Finns på H&M tror jag, kolla klädbutikernas sminkavdelningar. En vanlig böjare kostar kring 80 kronor typ, och den är ju bara någon tjuga dyrare. Vill gärna prova en sån, aldrig testat, men har hört att de är toppen.

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

Zandra---83
0

Det är viktigt att de har just rätt storlek för just ditt öga för att få bra resultat,alla är inte lika stora,vissa mindre andra större.Jag fick köpa en ny efter att fått min sminkväska stulen och köpte en från Åhlens för jag tror 70 kr som jag tycker är jätte bra.Den passar mitt öga jätte bra.

ssofia
0

Det spelar inte någon roll med märke eller om den är billig eller dyr, det som spelar roll är hur länge och hur hårt du trycker då du böjer fransarna.. :)

Tina-A
0

Jag har nån för typ 10:- köpt på ullared, funkar superbra.

Vill du dom ska funka bättre och bli varma som #1 nämnde kan du bara blåsa dom lite med hårtorken innan du början.

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Taci
0

#4, haha snacka ekonomiskt ju :)

Jag har en sån där med batterier i som blir varm, från Depend tror jag det e, men den är kass, sämre än den vanliga från Hm. :P

E_hjo
0

Det spelar ingen som helst roll hur mkt jag böjer mina fransar, när jag lägger på mascara så lägger dom sig precis lika platt igen….   :´ (  
Har testat maaassor olika mascaror men det är alltid lika dant. Buhuäää…..

Tina-A
0

#5: Ja, det är klart ^^ Billigt är bra vet du väl? Det mesta går att fixa :D

#6: Testat att börja dom överdrivet mycket så du ser nästintill knäpp ut så att dom gärna får lägga sig lite? Eller så kanske du har för tung mascara.
Blås ögonfransböjaren med hårtork så den blir varm, böj sedan ögonfransarna vid roten och håll kvar ganska länge. Böj sedan ögonfransarna på mitten och till sist böj den yttersta spettsen. Då blir dom väldigt böjda. Upprepa igen om du vill och testa sen med mascaran. Lycka till :D

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

juliapettersson
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har både en billig från H&M och en från Kicks för 80:-. Den dyrare är mycket bättre!

Jag spolar alltid böjaren under kokhett vatten och torkar av innan jag böjer. Stooor skillnad!

E_hjo
0

#7 Tack så mkt för tipsen!  : D ska testas fortast möjligt!!!   : D

#8 Uuuunderbara fransar!   : )

modellflickan
0

Jag kan inte vara utan min ögonfransböjare, min favorit är shiseido fransböjare. Den tar alla strån och böjer verkligen bra.

thilda-
0

mina fransar som är längst ut dom blir alltid så himla konstiga :( inte lika böjda och fina som restrerande av ögonfransarna

ciss
0

#8: Snyggt!

Böj först längst in vid roten & håll där i några sekunder. Böj sedan på mitten & sedan längst ut vid toppen. Blir superfint!

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

AliceL
0

#6 har samma problem. håller på och böjer och böjer och grejar säkert 10  minuter med varje öga på morgonen, men dom lägger sig dirket. blääää