Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikett: skönhet
Läst 10388 ggr
hahael
0

Konstiga utslag i ansiktet

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

(Kan smått varna för lite "äckliga bilder" på mindre utslag i tråden (: ) 

Hej! Jag har nyligen (denna vecka om jag inte minns fel) fått utslag liknande knotter i pannan också på halsen dock inte alls lika märkbart. Jag har aldrig haft problem med finnig hy eller liknande (har torr hy) och detta känns inte precis som finnar. Jag har googlat runt lite smått och hittat en hudsjukdom som heter Rosacea som liknar mina utslag lite, dock finns det ju många typer av utslag så är inte helt säker. Jag har även under denna händelse fått en finnliknande prick under näsan, detta behöver ju dock inte ha o göra med knottret.

Jag tvättar mitt ansikte varje morgon och kväll med apotekets "cleansing milk" för torr hy och använder sedan deras ansiktsvatten och efter det Niveas "Pure and natural soothing daycare" och har inte hittills upplevt att jag reagerat på produkterna. Dock skrubbar jag ibland ansiktet med Niveas "Skin refining scrub" (detta gör jag ungefär en gång i veckan). 

Jag är lite orolig och skulle därför vilja veta om ni kanske vet vad som försiggår med min hud, min mamma och jag ska försöka gå till apoteket och fråga om dem kanske vet annars vänder vi oss förmodligen mot vårdcentral eller liknande. Tack på förhand :)

(haha ursäkta för dessa stela selfies btw, var allmänt ful den dagen med håret i en såsig bun osv osv) 

===

har ingen aning varför sista stycket blev så stort ,___,

===

Klart att laxen ska ha en jolle

Rumblebee
0

Kan inte ge några tips på vad det är du har.. Hur länge har du haft det? Jag har rosacea och förutom att jag har rodnad på kinder, haka och speciellt näsan och ibland får jag knottror som ser ut som finnar, förutom att de är just röda. Brukar även känna av flushing utan anledning (känns varmt i ansiktet, typ samma känsla som när man rodnar). Är det rosacea så var beredd på att du kan behöva byta produkter som du använder i ansiktet i och med att en hel del ämnen som finns i de flesta vanliga märkena har irriterande ingredienser (parfym och alkohol för att nämna två av dom)

hahael
0

#2 Jag har alltid haft lättare rödhet på kinderna dock tror jag att det är pga att jag är så torr men detta knotter vilket jag aldrig fått förut fick jag nu denna vecka

Surpan
0

Ser ut som helt vanliga kvisslor för mig, alltså små finnar. Kan komma av torrhet till exempel, smörjer du in dig ordentligt i ansiktet? Känner du att det stramar eller är fnasigt ibland? 🙂

/Surpan

hahael
0

#3 Ja nu på vinter kan den kännas lite stramare :) Jag ska nog göra en riktig fuktinpackning snart :)