Vikt X)
Hej vill bara veta, hur går man ner i vikt?
Joggar nu dagligen 8 km, och äter inte godis el chips,.
Fast jag har en vilodag i veckan är det fel?
Hur kan man bli smalare och gå ner i vikt?
Hjälp
-Fredrika
Hunden är din bästa vän
ristrom.blogg.se
Varför vill du gå ner i vikt? Du kanske ska ta bara en portion mat istället för två? Skippa socker.
Helena
min mage kanske inte är tjock, men jag känner mig det… Jag äter bara 1 normal, inte för mkt. Har läst att man aldrig ska äta sig mätt, och det gör jag inte.!! men jag väger 52 kg och är 164 cm,…. vikten är för mkt… vill väga 48-50 X)
Hunden är din bästa vän
ristrom.blogg.se
Du väger alldeles perfekt ju, självklart ska man äta sig mätt, det gör jag hela tiden, och ibland går det ner lite till *vissel* men inte är jag tjock för det, och motionerar heller inte. Tänk på att muskler väger mer än fett.
Helena
#3 Det är ju sant. men tänk dig själv att du tänker att du ser tjock ut. så måste man träna för att se och må bra ut, inte så kul X)
Hunden är din bästa vän
ristrom.blogg.se
#2, "Har läst att man aldrig ska äta sig mätt, och det gör jag inte.!!" Haha då skulle man dö. Kan man leva ett bra liv om man inte får äte sig mätt?
jag tkr inte att man tex kan jämföra sig med andra, typ om man har en kompis som är exakt lika lång, men man väger lite mer än den. Man kan ju ha tyngre benstomme från början, ha mer muskler mm..
Sen så tkr jag att du bara ska springa varannan dag så att du inte sliter för mkt på kroppen ;) men det bestämmer ju du
Fredrika - du behöver inte gå ner i vikt!
Du är alldels normalviktig, du kan till och med lägga på dig något kilo och fortfarande vara normalviktig!
Du är smal, och du ska vara nöjd över din kropp!
Kramar /Amandah
Jag är 165cm och väger ca 47-48kg. Trvis INTE med min vikt - jag vill gå upp till minst 50kg iallafall.
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
#7 - vikten kanske inte , men jag känner mig tjock…
Normalvikt? det tycker jag inte. precis.
Smal nenene. Jag är tjockare än maggie, men snabbare X).
Sprang idag 5 km med maggie, men har as mkt träningsvärk så det vart inte så långt.
#5 jag har börjat med de sedan sommarlovet X) jag läste det i en tidning. Så det har fallit på skallen.-..
6# Koppen var rätt sliten idag. men jag har vila på söndag : ) så kroppen får orka lite till. joggade ist lungt.-
Hunden är din bästa vän
ristrom.blogg.se
#9, tjock känner sig alla tonåringar tydligen! Jag känner mig också tjock titt som tätt, å du vet ju hur jag är i kroppen.
Du bheöver verkligen inte gå ner! Tyck vad du vill om din vikt, men det ÄR normalvikt!
Come on Fredrika! :D Lev livet! ;)
Hur ska du annars kunna äta tårta!? :D
Bara Attlid och jag som vill gå upp i vikt och inte ner? :p

#6 Att benstommen ska väga mer på vissa är en myt. Det handlar om max några hundra grams skillnad. Så det går inte att "skylla" på att man har kraftig benstomme, för det är rent bullshit.
Och jag tycker inte heller att du ska gå ner i vikt fredrikaa! Men det är ju upp till dig förstås. Men ett tips är att äta på fasta tider o ungefär 5 ggr/dag. Tre riktiga mål (frukost, lunch o middag) Och två små mellanmål. Det håller uppe din förbränning i kroppen. Men självklart ska du få äta dig mätt vännen. Vem har sagt att man inte ska äta sig mätt?

#11 Jag vill också gå upp i vikt, men det är svårt. ''/

Fredrika- Jag är också 164 och väger 52 kilo, jag känner mig jättestor jämfört med mina kompisar. En av dem är exakt lika lång som jag men väger flera kilo mindre.. Försöker också dra ner på maten och socker men lyckas inge vidare x) Jag vet att jag är mkt starkare än dem men om muskler väger så mkt så vill inte jag ha så mkt. Men man kan ju inte precis bli av med muskler x) Alla säger att jag är smal men jag vågar aldrig väga mig när mina kompisar är med för jag har typ ljugit lite om min vikt x) Hur gammal är du? Själv är jag 13..
# 14 jag är 15 år!
Hunden är din bästa vän
ristrom.blogg.se
#10 .. Jo nästan alla tonåringar känner sig tjock. Men du har inget fett på kroppen amandah det vet jag.
Kanske jag inte behöver gå ner i vikt… hmmm.
Leva livet, haha …. jo tårta. mums :) Hah jag får väll offra mig då och då.. X) Jag kan inte dö av lite godisar ibland.
Igår såg jag och maggie film i mig säng, och åt godis. Mitt i allt brakade min säg ihop, ASG! X) Maggie börja garva som vanligt. den brakade på hennes sida… ;)
Jag vet amandah jag ska försöka sluta, men nú när jag har börja jogga lite kan jag inte sluta. Vädret är piss idag, och så har inte jag någon sköthäst längre jag kan ägna mig åt så det blir joggning. tråkigt nog, men hela kroppen är stel idag så det blir joggning hos pappa ,) el en promenix.
Leva livet sunt :)
Hunden är din bästa vän
ristrom.blogg.se
putt
Hunden är din bästa vän
ristrom.blogg.se

Som jag har skrivit tidigare i forumet så tycker jag inte om när man fokuserar på vikten förmycket.
Bätte är om man hittar en balans.
Självklart är idealvikten viktig dvs normal hälsovikt och varken övervikt eller undervikt.
Mvh Linda
#13 Eller hur! Man äter och äter och äter och äter tills man får kväljningar och försöker välja lite mer kaloririk mat, det ända som händer är att magen känns lite större ngn timme efter att man ätit och sen är det inget mer med det -.-
Hm, har iaf gått upp nästan 10kg på 1½ år, vägde 36kg vinter 05-06.. visserligen har jag växt lite också men inte så mkt säger vi.

OBS Inga ätstörningar vill diskuteras på denna sajt.
Vänligen/Sajtvärden
Ätstörningar skall vi inte ta upp :) #20
Hunden är din bästa vän
ristrom.blogg.se
#20 Varför inte?
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
Jag är 1.65-1.70 och väger 59-60kg ,, jag tycker det är ganska lagom? Jag är inte för fet eller för smal. Jag rider och motionerar regelbundet varje vecka och äter när jag blir hungrig, men ändå så kan det bli att man tänker "Jag kunde ha varit smalare där och lite mindre fett där osv." men det är sånt man får leva med, försöka tycka om sig själv ändå, som man är. Det är vissa gånger jag har stängt in mig på ett rum för att bara tycka synd om mig själv, men också de tider jag tyckt att jag är hur fin som helst.
#0 Jag tycker du verkar vara i fin form, smal och hälsosam. varför vill du gå ner i vikt? Jag menar om du springer 8km varje dag då måste du ju hur bra kondis som helst. Du har ingenting att klaga på? kram ^^
Nog är jag i fin form alltid, men det är något som saknas. Just har jag ätit lite godfika via tvn. Idag orkade inte kroppen en jogging tur så den fick vila. Så då får den springa farmtills onsdag. Nog är min kondis bra nu tror ja. Men jag har bara hållit igång nu i 1 vecka, så en toppen kondis har jag inte fått än.
vad jag ska klaga på är.?
Men jag åker utomlands på onsdag till bulgarien så då skall jag vara i form X) och efter det åxå. Vill slå min egen tid på 60 meter åxå.. : ) i 8.an vart det 9,1 X) Vill springa på 8,? sp det är bara att ge sig ut och träna. har spelat innebandy så jag är van vid att springa ngr kilometer och sedan vila ngr min och sedan ut :) Så nu äre springmuskler på G . Det väger har jag nu insett, så jag kan hålla mig smal. för det är muskler som väger iaf :D
jag vet att jag inte skall klaga på nått. men jag är inte nöjd över mig själv, den känslan kan jag inte breskriva. tyvärr, men att man har svankrygg & inga jeans passar och att rumpan är förstor bla bla bla… vill man bara säga åt sin kropp. Måste alltid ha bälta pg av svangrygg. aldrig passar jeans mig!!!
Hunden är din bästa vän
ristrom.blogg.se
#24, inga jeans passar mig heller, jag har för liten rumpa!
Fredrika, vi kan bilda en klubb som heter "hej-vi-ska-sluta-tänka-på-vikten-"klubben ;)
#25 oja, vi skaffar en klubb : ) vi skiter i vikten, bara så man håller formen för min del, som sagt. Muskler väger mer än fett :) Skall gå och väga mig nu, kommer med resultat snart ..
Vägde nyss 53, måste bara väga mig sista gången : )
Hunden är din bästa vän
ristrom.blogg.se
vikten ligger fortfarande på 53, vad trodde jag att jag kunde minska i vikt på 5 dagar? haha nee så funkar det inte :)
Hunden är din bästa vän
ristrom.blogg.se
#27, äääsch, 53 kilo är ju ingenting! :D
Jag har dock lite att bita tag i, väger 48 kilo nu. Huvva.. Måste vekrligen ha mer muskler!
Vi kan börja styrketräna! :D
Då har vi "hej-vi-ska-sluta-tänka-på-vikten-"klubben och "hej-vi-ska-bli-uppumpade-tjejer-med-enorma-muskler-"klubben! ;)
53 kg kan bli 52 :) haah ne nu skiter jag i min vikt ;) Leva livet.
Styrke är jag med på förfan :)
"hej-vi-ska-sluta-tänka-på-vikten-"klubben
"hej-vi-ska-bli-uppumpade-tjejer-med-enorma-muskler-"klubben!
ahah dom bääästa klubberna X)
vart ska vi få musklerna ifrån ? haha
Hunden är din bästa vän
ristrom.blogg.se
Jag är knappt 160 och väger 45 - 46 kg. Jag trivs bra där jag är, vill värkligen inte gå upp men inte ner heller. Vissa dagar (en vecka i månaden ;P) så är jag hur missnöjd som helst när jag ser mig i spegeln, för stora lår, mage, rumpa allt. Men det är bara att ignorera, jag har dåligt omdöme XD Visst skakar man lite missnöjt på huvudet åt spegeln nästan varje morgon "Tyvärr, jag lyckades inte få världens snyggaste kropp över den här natten heller". Jag får inse fakta, han däruppe menade aldrig att jag skulle bli supermodell.
Hanna
Det låter bra, får man gå med i era klubbar? XD
Vi kan börja på gym :P
Förstår inte varför alla fokuserar på vikten. Två personer som är lika långa kan väga helt olika men ändå se likadana ut i kroppen och två personer som väger lika mycket kan se helt olika ut i kroppen.
Ni tjejer som är i tonåren, era kroppar har inte växt färdigt än. Det är mycket som förändras under tonåren.
Följ kostcirkeln, se till att äta på så fasta tider som möjligt och att äta mellanmål. Få motion genom något man tycker är roligt.
Och ät er för guds skull mätta! Att inte äta sig mätt är väl det sämsta man kan göra. Äter man inte ställer kroppen in sig på svält och lagrar på allt den kommer över till fettcellerna. Dessutom går man lätt och småäter om man ständigt är hungrig.
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
28# Amandah jag och syrrerna måste komma och kolla på razmus någon dag :)
Hunden är din bästa vän
ristrom.blogg.se

jag tror måna tonåringar känner sig feta för de börjar få former. större bröst, rumpa och midja. Men det är bara fint tycker jag…
#34 Jag tycker också att det är fint med former.
Mvh Johanna
www.fotografjohanna.se

ät nyttigt, mkt sallad och frukt… och ett tips, jämför dig inte med andra bara.. inte för att jag vet om du gör det , men bara ett tips liksom. :))

Du väger ju inte för mycket alls, är det nårmalt att väga 39 om man är 1-55 ? x/
#37 Det räknas nog som undervikt.. Men det beror ju på hur gammal du är också. Är man inte färdigvuxen i kroppen tycker jag inte att man ska bry sig så mycket om vad man väger (om det inte är extremt åt något håll då) eftersom mycket kommer att förändras medan man blir äldre :)
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

#12, vadå, väger skelettet knappt någonting? :S

#38 okej :/ jag är 13. men asså jag är inte helt så sjukligt smal.

jag är ca 155 och väger typ 45. Jag är väl inte direkt tjock, men skulle vilja ha lite mindre hemska ridlår. xD
#41 du väger lite
Hunden är din bästa vän
ristrom.blogg.se

Jag trivs inte med min vikt! Jag är 168 och väger ca. 45 kg, jag vill gå upp i vikt och det är minst lika svårt som att gå ner! Jag tycker jag gör allt för att jag ska gå upp, men det går ändå inte!

du bygger upp muskler och de väger mer än fett och därför gör det att man inte går ner i vikt.
#43 Har samma problem som dig, är någon cm längre och väger samma. Jättejobbigt när man äter så mycket man bara kan men ändå står still i vikten!
jo, det problemet känner jag igen ;P det är ju omöjligt att gå upp i vikt känns det som. men jag testar HCLF just nu.får se om det funkar. tror egentligen inte på sånna metoder. men värt att testa när man redan testat allt annat ;P
#46 HCLF, vad är det? :)
high carb low fat :) som namnet ser så äter man mycket kolhydrater och lite fett :)
jag vet själv att jag e smal väger 50-51 kg men jag är bara allmänt smal, för jag väger typ som man ska i 14 års åldern är runt 165cm. jag försöker få mckler nu men jag försöker alltid att äta tills jag e mätt men det funkar inte så bra i skolan för måt illa nästentill av doms mat :s inte kul men hemma försöker jag äta sen sak jag försöka att träna minst 1 gång i veckan

Så länge man tränar för att det är kul och man mår bra av det samt att man vill skaffa bättre kondition/muskler/styrka osv så är det ju superbra!
Numera får jag abstinens om jag inte tränar minst 3 gånger i veckan. Så fortsätt träna :D

Jag vägde mig hos skolsköterskan för 1-2 veckor sen, och då vägde jag 50,5 ( är 1.65 cm lång) Hon sa att jag skulle äta lite mer, men jag vill inte alls gå upp mer snarare gå ner lite till..

# 52 Du ska inte gå ner mer, för då får du undervik.

Avslutar tråden här!