Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikettkläder
Läst 2092 ggr
Surpan
2

Tvätta kavaj hemma?

Jag ska på intervju på måndag men kavajen jag vill ha är skitig! Är det någon som har några bra tips på hur jag kan tvätta den hemma? Kemtvätten hinner inte få klart den på så kort tid.

/Surpan

VildaVittra
0

Vad är det för material?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Surpan
0

70% polyester 30% rayon, fodret är 100% polyester.

/Surpan

VildaVittra
0

Okej, då är det i alla fall ingen krymprisk. Då skulle jag ta en blöt mikrofibertrasa och ta bort alla synliga fläckar, sedan dopptvätta kavajen för hand, alltså inte gnugga/vrida eller något sånt i en stor balja ( så den inte knölas ihop) med ytterst lite tvättmedel, sedan hänga upp den på en "axelformad" galge att självrinna av över ett badkar eller liknande. När den fortfarande var lite fuktig skulle jag pressa den med strykjärnet på temperaturen som rekommenderas i tvättrådet.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Surpan
0

#3 Tack! Det största problemet är dock att den luktar illa/unket. Behöver jag göra någonting speciellt för det? Det är inga synliga fläckar utan mest lite ludd och så bara.

/Surpan

VildaVittra
0

#4 Då kan du ju prova att bara vädra den utomhus ett par dagar.

Surpan
0

Jag får testa det :)

/Surpan