Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikett: mode
Läst 2709 ggr
Milly82
2

slutar ögonbrynen växa?

När jag var barn hade jag tjocka buskiga ögonbryn. Tyvärr var jag jättemissnöjd med dem. Jag började tidigt noppa dem med pincett själv hemma. Jag hade bara tunna streck till ögonbryn i många år och tyckte att det var så det skulle vara.

När jag var 20+ ville jag dock ha tillbaka mina gamla ögonbryn och slutade noppa dem så fort de växte ut.

Men jag har inte längre tjocka täta ögonbryn. De känns mycket glesare och tunnare än de jag hade som barn.

Slutar de växa tillslut när man ryckt ut dem under en lång tid? Kan jag aldrig få tillbaka mina täta tjocka ögonbryn?

Thotis90
0

De kan göra det, ja. Mamma plockade t.ex. så mycket att det slutade växa till slut.

Medarbetare på Bloggande, Endometrios, Ensamhet, Motionspepp och Ångestsjukdomar Stjärnor

smurfis
0

Ja till viss del skulle jag säga. Mina växer inte heller ut ordentligt. Noppar dem knappt alls men ändå är de tunna. Tyvärr!

Milly82
0

okej, det var tråkigt att höra att jag förmodligen förstört mina ögonbryn😢

Tack för svar

IceTee
0

Jag har läst någonstans att man kan få dem att växa igen, dock vet jag inte om det faktiskt fungerar. Kan se ifall jag hittar läken?

Medarbetare på Skor iFokus

[LUV]
0

för mig funkade det att ha kokosolja på ögonbrynen på nätterna under en tid, det hjälpte ögonbrynen att växa lite i alla fall.. om du provar, tänk på att kokosoljan bör vara ekologisk

smurfis
0

Ja det finns ju såna medel också, likt sånt man kan ha på ögonfransarna för att få dem att växa. Men jag vet inte om det fungerar för jag har inte testat själv.

[LUV]
0

#6 kokosoljan funkade även på ögonfransarna för mig! jag har rätt långa naturligt men de såg bättre ut efteråt så någon skillnad måste det ha blivit! :)

Milly82
0

Jag ska absolut testa kokosolja, tack

MoaHermansson
0

Men om man har bara enstaka hår under ögonbrynen, kan man noppa dem så mycket så det försvinner då?