Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikett: skönhet
Läst 1690 ggr
Officielle
1

Supertorr i ansiktet!

Jag har sedan oktober slutat använda silikoner, sulfatet, parabener och massa annat i ansiktet. Använder nu bara mandelolja, aloe vera och ibland ricinolja. Det har hjälpt mycket och min hud har blivit jämnare och jag tycker att mina finnar har blivit färre. Problemet är att min hud är så otroligt torr, har torra små flagor i större delar av ansiktet. Har testat skrubba ansiktet men det hjälpte inte det minsta. Vad ska jag göra?

Sweet as sugar, cold as ice, break me once i'll break you twice. 

catcult
0

Hur ofta återfuktar du ansiktet och vad använder du då? Jag tror att du behöver en något kraftigare kräm till kvällen, du kan antingen köpa någon som inte innehåller något av de ämnen du försöker undvika eller prova kokosolja. Jag har hört mycket gott om Kung Markattas kokosolja till torr hy.

"I will not be pushed, filed, stamped, indexed, briefed, debriefed, or numbered! My life is my own!" - Number Six

Officielle
0

#1 Jag återfuktar ansiktet med mandelolja och aloe vera på kvällen och endast aloe vera på morgonen. 

Får ta och köpa kokosolja! :D

Surpan
0

Kokosolja är jättebra. Jag är en torris också och använder det som sminkborttagning. Efter det så brukar jag torka av ansiktet med en frottéhandduk och smörja in med jojobaolja. När det gäller 'vanliga' produkter så kanske e-vitamin serumet från body shop skulle vara nått att kika på? Vet inte innehållsförteckningen men de brukar ju ha bra prylar. :)

/Surpan

Officielle
0

#4 Just nu använder jag mandelolja även som sminkborttagning men kanske behöver något ännu mer återfuktande. :)

[rumelle]
0

Om du inte redan gör det så se till att du dricker tillräckligt med vatten om dagarna. Vintertid blir jag snabbt torr om jag inte får i mig tillräckligt med vätska.

Officielle
0

#5 Försöker dricka 1.5-2 liter vatten per dag, är det tillräckligt? :) Glömde även säga att det mest är när jag har smink som jag ser torr ut. När jag inte har smink syns det inte att jag är torr så mycket men när jag har smink ser jag ut som jag vet inte vad.

[Udoon]
0

#6 hur sminkar du dig då? för det gör skillnad med vad för proudkter man använder och hur man applicerar, till exempel så är det lättare hänt att man river upp flagor om man håller på och gnor runt med en borste och puder än med flytande foundation på svamp eller liknande.

Officielle
0

#7 Använder en borste och mineralfoundation men har tänkt precis som du, att det kanske bara gör situationen värre. Problemet är att jag endast vill använda naturligt, organiskt smink ovh inte har kunnat hitta en flytande foundation. Men häromdagen gjordejag faktiskt det och beställde den! Ska testa om det blir bättre med flytande foundation. :)

[Udoon]
0

#8 jag använder också mineralfoundation, men använder en sån där luddig svamp/puff och "duttar" dit den istället, då rörs det inte upp så mycket flagor.

Officielle
0

#9 Kan du länka till den du använder? :)

densomundrar
0

Med tanke på årstiden kan det ha med det att göra, jag blir jättetorr i hyn när det är vinter och/eller det är kallt ute.

Officielle
0

#11 Tänkte också att det kunde vara orsaken. Dock har jag aldrig varit såhär torr, inte torr alls faktiskt under tidigare vintrar. 

Det kan bero på att jag tidigare använt ansiktsprodukter med silikoner och skit i och har nu helt gått över till naturliga, organiska produkter.