Era sminkbord!
Jag ska få min egna "vanity", alltså sminkbord (då jag har en tendens att sätta mig vid matbordet och lämna sminkgrejer överallt). Har hittat en perfekt spegel och min sambo ska förmodligen bygga själva bordet till mig då det är efter specifika mått. Kommer nog att använda burkar och grejer till sminkborstar men lägger det mesta andra inuti bordet…
Vill gärna se lite hur era sminkbord ser ut om ni har några! 🙂 Behöver inspiration!
världens kackigaste bild pga mobilkamera, och stökigt pga inte inflyttad ordentligt än så det är inte klart, men här är mitt. ska ha belysning på sidan av spegeln på båda sidor (ikea "musik) och sen en mindre utdragbar spegel i ögonhöjd för småpill runt ögonen. letar efter några snygga burkar eller så till borstarna men inte hittat nåt än. men älskar helmerserna(?), får plats så mycket i, den ena är det nagelgrejer och lack i, den andra är för sminket, och finns gott om plats för mer, kan ju knappast ha för mycket😃 vet inte varför bilden är felvänd🤔
#1 Så praktiskt med så många lådor! Jag funderar på vad för slags belysning jag kommer att ha, man vill ju ha så mycket naturligt ljus som möjligt och ingen "gul" lampa… 🤔 Bli mycket att tänka över 😃
Min "vanity" är under ombyggnad, just nu har jag byggt ihop två av tre hurtsar (IKEA Alex med 5 lådor) som bara står på golvet, med skrivbordskivan lutad mot väggen 😞 Jag hade tänkt köpa en stor spegel och sätta ljuslister runt om med dagljuslampor i så att man får rätt sorts ljus.
I mina lådor har jag sminket organiserat i lådorganisatörer från Interdesign i serien "Linus", som jag köper på Amazon, ska också köpa läppstiftsorganisatörer och genomskinliga brevhållare att ha mina paletter i! :) Mina borstar har jag ställt i glas från IKEAs Sinnlig doftljus. När de brunnit ut har jag alltså rengjort dem så jag kan ha borstarna i dem, har även ett gäng från den mindre versionen som jag har pincetten, tops, sax osv i.
Johanna - Instagram
#3 Det är smart! Jag tänkte också fixa uppdelning i lådan (tror jag bara kommer att ha en låda, men möjligtvis köpa till extra för allt får nog inte plats i den, haha). Borstarna tänkte jag ha i en gammal fransk syltburk(?) som jag målat lite mandala på. 🙂 Ska även ha en skål med tops i stående på bordet. Blir nog en ljuslykta som får agera topsskål. Spegel har jag redan köpt, men ska måla ramen silver istället för guld som den är nu. 😃
Min häst heter Vanity😂
Jag kör med genomskinliga muji lådor från åhlens på mitt skrivbord, jag är så jävla nöjd med dom.