Concealer under ögonen
Hej hörni!
Jag är på jakt efter en ny concealer att ha under ögonen då jag är ganska mörk där. Problemet med de typ 7 st jag har hemma är att de lägger sig i veck/"rynkor" under ögonen. Jag är 20 så har inga egentliga rynkor, men när jag skrattar blir det som en liten rynka ändå, och där samlas alla concealers jag har.
Och även om jag vill se bra ut tänker jag ju inte låta bli att skratta 😉 SÅ! Har ni något bra tips på en bra concealer som INTE lägger sig i veck? Det är det absolut viktigaste just nu känner jag, att den är ordentligt täckande får komma i andra hand nu. Tar extra gärna emot tips från någon som haft liknande problem men hittat något som funkar. Tack!
Kan tillägga att jag alltid använder puder (mineralfoundation) över, så det är inte det som är problemet tyvärr… Har testat 3 olika primers under, det hjälper inte heller.
Har du testat att använda en ögonprimer under concealern (vanlig ansiktsprimer är ingen höjdare att ha vid ögonen)? hur applicerar du pudret över? tänk på att trycka fast pudret, sveper du eller använder cirklande rörelser sveper du bort pudret igen. Vilka concealers har du provat och vad applicerar du dom med? Ett tips som kan göra lite skillnad är att applicera concealern från ytterkanten av ögat mot ögonvrån, och göra lika dant när du fixerar den med puder. Det kommer nog inte göra underverk men hjälper lite!
Johanna - Instagram
Det jag brukar göra är att grunda med primer för ögonskugga, på med sparsamt med concealer, dutta över det med ett blotting papper, sen lite lätt med puder eller mineralfoundation på det. Är det 35 grader eller ösregn så lär det lägga sig i veck åtminstone lite i alla fall, men en vanlig dag sitter det tills jag tar bort det🙂
http://eleven.se/100-pure-fruit-pigmented-long-lasting-concealer-with-super-fruits-28169.html
har inte haft de problem du har men jag har bara använt den här, har aldrig provat någon annan, den är väldigt bra!
Testa att använda ett transparent puder!
Mac Pro Longwear är grym när det kommer till att inte lägga sig i veck, jag behöver inte ens sätta concealern med ett puder eftersom den inte känns kladdig/klibbig eller så när man har applicerat den. OM jag sätter den med ett puder kan jag faktiskt se ganska torr ut under ögonen, vilket jag inte gillar.
Men det är ett tips iallafall! :)