Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikett: smink
Läst 365 ggr
Javix
0

Sigma kabuki kit/beautyblender

Hej, finns det någon som testat både Sigmas kabukiborstar och beautyblendern? Eller om någon testat någon av dem, vad rekommenderar ni? Jag behöver en borste/borstar för foundation och concealer, eller har någon något annat tips? Jag vill gärna ha ett jämt och naturligt resultat :)

Jojaton
0

Jag har Sigmas flat top (F80) och tapered kabuki (F86) jag gillar den, men föredrar min Real Techniques Multi Task brush för foundation.  Använde F86 mycket till concealer innan, men nu är det väldigt sällan någon av dem kommer till användning. Har inte testat beautyblendern, men har Real Techniques version och älskar den till concealern under ögonen! Använder inte den till något annat, men använder inte heller något annat än den till att blanda ut concealern under ögonen :)

Johanna - Instagram

Javix
0

Okej, tack så mycket! Jag har faktiskt tittat på multi task borsten för puder och sånt, men om den är bra till foundation så är det ju superbra :) Jag ska kolla lite på deras svamp också :)

Jojaton
0

#2 Det är ju en "multi task" brush, så den är toppen till det mesta! har använt den till foundation, puder, bronzer, rouge… Brukar alltid ta med den när jag reser, för då slipper jag ta med så många borstar utan den gör "allt"! :) men använder den främst till min foundation.

Johanna - Instagram

Javix
0

#3 Okej, jag såg att dem hade fått in några kit från real techniques på lindex, så får nog åka dit kolla om den finns där. :)