Ögonbrynsfärg
Hej!
Jag har typ mörkblont hår och ska köpa en anastasia dipbrow pomade men vet inte riktigt vilken färg jag bör köpa.
Har funderat över att köpa färgen dark Brown men den kanske blir för mörk? Vilken färg rekommenderar ni till denna hårfärg?:)
(Min naturliga hårfärg är mörkbrun så mina ögonbryn är naturligt mörka)
Hade ju varit lättare med en bild så man sett hur dina ögonbryn ser ut i samband med håret.
Jag har också varit inne på att köpa en dipbrow pomade, men tror att alla är för mörka för mig (utom blonde då, som är alldeles för ljus). Jag har hört att det kommer komma ut ett par nya färger nu i höst - så jag kommer vänta tills dess och hoppas att de kommer ut med en ljusare brun färg då :)
Johanna - Instagram
#1 Ska försöka fixa en bild!
Åh, jag hoppas det! Jag skulle nog också behöva en ljusare brun färg :)
Är man blond bör man välja en nyans som är 1-2 nyanser mörkare än hårfärgen (beroende på preferens) och är man brunett gäller 1-2 nyanser ljusare.
"I will not be pushed, filed, stamped, indexed, briefed, debriefed, or numbered! My life is my own!" - Number Six
#3 Jag har dock en "låg" gräns var man går från blond till brunett - alltså det som klassas i exempelvis USA som blond är för mig ljusbrunt hår, etc. Och har man då ljusbrunt hår tycker jag personligen att mörkare ögonbryn är en miljon gånger snyggare än ljusare. 😃 Har man däremot mellanbrunt eller mörkbrunt är det en annan historia.
Har också varit intresserad av dipbrow. Är produkten så bra som det sägs? Nån som testat och kan ge ett utlåtande?
Jag har mörkbrun och den är toppen! Jag har även mörkbrunt hår men mina ögonbryn är lite ljusare. Det går att applicera lite mer sparsamt och då blir det mer naturligt resultat.
Den är superbra! Hållbarheten är kanon, färgen sitter verkligen hela dagen och även i denna värmen som varit nu. Jag har aldrig provat något bättre och det funkar även att fylla i glesa bryn så de blir mer fylliga. På ett naturligt fint sätt!
Det enda som är synd är att det inte finns fler nyanser.
#7 Det stämmer och taupe är nog en riktigt bra nyans om man är lite mörkare och inte vill ha den ljusaste blonde. Den ser också lite mer grå ut i tonen vilket är jätte fint på bryn.
Jag har en pomade i den nya färgen "Medium Brown" som jag endast testat en gång med en helt ny och ren borste.
Den passade tyvärr inte mig, så om någon är intresserad av att köpa den så kan jag släppa den för 200+28kr i frakt. Kontakt via PM!
#9 Då kan man ju lika gärna köpa en ny för 249 kr 😛 När det bara blir 21 kr skillnad.
Medarbetare på Häxor.
En neuroatypisk blogg
#10 Nej, eftersom de nya färgerna ej finns i sverige än :)
#11 Ahh, nej, då blir det ju lite skillnad såklart :)
Medarbetare på Häxor.
En neuroatypisk blogg
#11 Jag köpte den via en kompis som skickade hit den :) Så den är garanterat äkta.
Jag använder en ögonbrynspenna normalt sett, och ville pröva denna men jag är inte så duktig med tekniken så det gick inte så bra för mig haha.
Tips är att doppa penseln i burken, sen smetar man av det mesta av färgen på handen och sen målar man brynet mjukt. Inga skarpa linjer eller streck utan bara lätt på själva hårstrået. Sen kan man ta mer färg från handen när man behöver.
Det viktigaste är ju då att hitta en nyans som funkar. Färgen är jätte dryg så man behöver ytterst lite!!
Nu finns dom nya färgerna på kicks hemsida, funderar på att köpa medium brown.